μαθήτρια που διαβάζει

Άραγε ποιους παράγοντες θα πρέπει να προσέξουν οι γονείς, ώστε να επέλθει η ομαλή προσαρμογή και κατά-επέκταση και η σχολική επιτυχία;

Να σημειώσουμε ότι κάθε οικογένεια είναι μοναδική και διαφορετική και τα παρακάτω που ακολουθούν προσαρμόζονται σύμφωνα με τις ανάγκες της!

♦ Οργανώστε κατάλληλα το χώρο μελέτης του παιδιού. Επιλέξτε ένα σταθερό δωμάτιο μελέτης με λιτή διακόσμηση και κατάλληλα έπιπλα. Τα έπιπλα θα πρέπει να αποτελούνται από ένα γραφείο με απαλά χρώματα και μια καρέκλα μη περιστρεφόμενη για να μην αποσπά το παιδί. Ιδανικά, το γραφείο θα πρέπει να τοποθετηθεί δίπλα στο παράθυρο ώστε να υπάρχει κατάλληλος φωτισμός.

♦ Προγραμματίστε το ημερήσιο πρόγραμμα του παιδιού. Αναρτήστε σε έναν πίνακα ανακοινώσεων το ημερήσιο πρόγραμμα του παιδιού καθώς και το πρόγραμμα μελέτης του. Ένα ρολόι, εφόσον δεν αγχώνει το παιδί, θα ήταν χρήσιμο να τοποθετηθεί στον τοίχο του δωματίου του καθώς αφενός θα το συμβουλεύεται και αφετέρου θα οργανώνει το χρόνο του.Βάλτε προτεραιότητες. Να θυμάστε, μην φορτώνεται το παιδί με πολλές δραστηριότητες σε μια μέρα. Τα παιδιά χρειάζονται ξεκούραση και παιχνίδι.

♦ Φροντίστε τον ύπνο και τη διατροφή του. Ένα παιδί χρειάζεται ύπνο τουλάχιστον 8 ώρες για να αποδώσει. Έρευνες έχουν δείξει ότι εάν το παιδί κοιμάται και ξυπνάει κάθε μέρα ίδια ώρα έχει καλύτερη μνήμη. Όσο αφορά τη διατροφή είναι σημαντικό τα παιδιά να τρώνε ένα καλό πρωινό και κατά τη διάρκεια της μελέτης σνακ πλούσια σε βιταμίνες.(Πχ: Γιαούρτι με μέλι). Να σημειωθεί ότι θα ήταν χρήσιμο να αποφεύγονται όσο μπορούμε τα έτοιμα φαγητά.

♦ Κάντε μια επίσκεψη στο σχολείο με τα παιδιά πριν αρχίσουν τα μαθήματα. Αυτή η πρόταση είναι ιδανική για παιδιά που ξεκινάνε τώρα το Νηπιαγωγείο, το Δημοτικό η μεταπηδούν στη βαθμίδα του Γυμνασίου. Τα παιδιά εντοπίζουν τους χώρους-κλειδιά και αισθάνονται ασφάλεια και δεν αγωνιούν για μικρές λεπτομέρειες.

♦ Συνεργαστείτε με το δάσκαλο του παιδιού και τους καθηγητές. Είναι ιδιαίτερη σημαντική η ανταλλαγή πληροφοριών ανάμεσα σε γονείς-δασκάλους-καθηγητές. Ας μην ξεχνάμε ότι ένα παιδί περνάει πάρα πολύ χρόνο στο σχολείο και μπορεί να υπάρχουν αλλαγές που εμείς δεν τις έχουμε παρατηρήσει.

♦ Επιβραβεύεστε την προσπάθεια του παιδιού και δείξτε θετική διάθεση. Έχουμε θετική διάθεση απέναντι στα αποτελέσματα που μας έφερε το παιδί. Δεν χάθηκε ο κόσμος, εάν σε ένα τεστ δεν πήγε καλά. Μετρά η προσπάθεια!Ακούμε ενεργά τι έχει να μας πει το παιδί χωρίς να το υποτιμάμε ή να το χλευάζουμε!

Υπενθυμίστε στον ευατό σας ότι τα παιδιά δεν είναι μόνο μαθητές!Έχουν και άλλες αρετές!

Σχετικά με τον συντάκτη

Ειρήνη Παπαδοπούλου
Κοινωνική Λειτουργός με εξειδίκευση στην Ειδική Αγωγή

Αφήστε σχόλιο