ο Γιάννης Πανούσης

Μία γκρίζα υβριδική κατάσταση όπου το εξουσιαστικό δέον και το εξουσιαστικό αναγκαίο βρίσκονται στα όρια ανάμεσα στην πολιτική και το δίκαιο.

Κωνσταντίνος Τσουκαλάς,

Ο αόρατος Λεβιάθαν

Μοιάζει να ζούμε σε συνθήκες ΤΙΝΑ [There Is No Alternative]. Η δημόσια σωτηρία προέχει και η ατομική αρετή [virtus] πρέπει ν’αντιμετωπίσει [τον διαφέροντα κατά ένα μόνο “t”] ιό[virus].

Από το Δημόσιο χώρο στον Οίκο κι από το αίτημα για συλλογική ευημερία στην απαίτηση για προσωπική επιβίωση ενός γενικευμένου πανικού μέτρα ασφαλείας.

Ο Κορονοϊός ίσως να προκαλέσει το τέλος των αφηρημένων ιδεολογιών και την αρχή της πραγματικής διαχείρισης κινδύνων, μέσα στη λογική όχι της κοινωνικής αλληλεγγύης αλλά της αυτοσυντήρησης.

Η ανισότητα των όρων ζωής μετατοπίζεται σε ανισότητα με όρους φόβου [επικειμένου;] θανάτου και θέτει σε αμφισβήτηση την αρμονική συμβίωση μη-πληττομένων και ευπαθών.

Η πολιτική συναίνεση δεν αρκεί. Χρειάζεται κοινωνική συναπόφαση και προσωπική ηθική στάση.

Η Φύση και η Ιστορία λειτουργούν πλέον εκτός φιλοσοφικών σημασιολογικών προσεγγίσεων και ανθρωπομορφικών ερμηνειών. Λογικό; Παράλογο; Ουδείς μπορεί ν’απαντήσει αν η επ’ αόριστον [επι] βίωση θανάτου έχει πλέον κάποιον εγγυητή: Θεό, Πολιτική, Επιστήμη.

Άρα μόνοι μας; Ίσως,αλλά είμαστε πολλοί οι άνθρωποι που εξακολουθούμε να πιστεύουμε στην αυταξία της ανθρωπιάς.

ΥΓ. Ανάγκα και οι Θεοί πείθονται;

Σχετικά με τον συντάκτη

Καθηγητής πανεπιστημίου στον κλάδο της εγκληματολογίας και πολιτικός.

Αφήστε σχόλιο

ΧΟΡΗΓΟΙ

Επιστροφή στην κορυφή