σκίτσα ανθρώπων με μάσκα

Κορωνοϊός και διαταραχή αυτιστικού φάσματος

Μια πανδημία εγείρει φόβους, σκέψεις, προβληματισμούς, περίεργες εκδηλώσεις στη συμπεριφορά μας.

Γιατί;

Πως θα αντιπαρέλθουμε, και μάλιστα σε συνθήκες που μας ξεπερνούν- υπό το καθεστώς μιας πανδημίας;

Με αφορμή αυτά τα ερωτήματα, είναι σημαντικό πρώτα να κάνουμε μια περιήγηση στον κόσμο του αυτισμού και, στη συνέχεια, να διερευνήσουμε τι θα πούμε στον ενήλικα, στον έφηβο, στο παιδί με αυτισμό για τον κορωνοϊό. Πώς θα του περιγράψουμε μια πανδημία και τις προφυλάξεις που αυτή μας επιβάλλει; Πώς θα το πείσουμε να δεχτεί τις τόσες αλλαγές που συνεπάγεται για τη ζωή του η καραντίνα; Πώς θα του εμπνεύσουμε κοινωνική ευθύνη, ώστε να φροντίσει για την προστασία της δικής του υγείας, αλλά και της υγείας των συμπολιτών του;

Οι απαντήσεις δεν είναι απλές· είναι το έναυσμα για να επισκεφτούμε τον κόσμο του παιδιού, τον κόσμο του αυτισμού και να προσκαλέσουμε το παιδί με Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος να μας εμπιστευτεί σε μια νέα περιήγηση.

Δείτε το βίντεο:

 

ΣΥΛΛΗΨΗ ΚΑΙ ΣΥΝΤΟΝΙΣΜΟΣ

Xριστίνα Παναγιωτάκου:

Υπεύθυνη Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων Ιδρύματος Ωνάση

Κορίνα Δευτεραίου:

Τμήμα Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων Ιδρύματος Ωνάση

ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΟΜΑΔΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

Αγγελική Γενά: 

Κλινική Ψυχολόγος, Καθηγήτρια Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Αθηνών

Κατίγκω Χατζηπατέρα-Γιαννούλη:

Κλινική Ψυχολόγος, Καθηγήτρια Ψυχολογίας, American College of Greece, Deree College

Κατερίνα Δροσινού:

Ειδική Παιδαγωγός

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

T. Attwood, «Σύνδρομο Asperger. Ένας πλήρης οδηγός», 2012, Αθήνα: Πεδίο.

M.P. Champagne, L Walker-Hirsch, “CIRCLES I: Intimacy and Relationships. Level 1. 4th Edition”, 2018, Santa Barbara, CA: James Stanfield Co.

Α. Γενά, «Συστημική, Συμπεριφορική–Αναλυτική Προσέγγιση: Αξιολόγηση, διάγνωση, εκπαίδευση, θεραπευτικές παρεμβάσεις και ένταξη παιδιών με Νευρο-Αναπτυξιακές Διαταραχές με έμφαση στη Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος», 2017, Αθήνα: Gutenberg.

C. Grey, “The New Social Story Book: 15th Anniversary Edition Revised & Expanded Edition”, 2015, Arlington: Future Horizons.

Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με συγγραφή και την παρουσίαση των Κοινωνικών Ιστοριών (Social Stories) μπορείτε να ανατρέξετε και στο εγχειρίδιο που έχει δημιουργηθεί στο πλαίσιο της δράσης «Boarding Pass στον Αυτισμό»

Πηγή: www.onassis.org

Σχετικά με τον συντάκτη

Η μοναδική, πλήρως προσβάσιμη για κάθε χρήστη, διαδραστική, κοινωνική πύλη ενημέρωσης στην Ελλάδα!

Αφήστε σχόλιο

ΧΟΡΗΓΟΙ

Επιστροφή στην κορυφή