Προκλήσεις & Λύσεις από τα εκπαιδευτήρια Νέα Γενιά Ζηρίδη

Στο 1ο Διαδραστικό Συνέδριο — “Προωθώντας την Αποδοχή της Διαφορετικότητας στα Σχολεία – Εκπαιδευτικές προσεγγίσεις για την κοινωνική ένταξη νέων με αναπηρία» που έγινε στις 30 Νοεμβρίου στο Ζάππειο, σε διοργάνωση από το Ίδρυμα Μαριάννα Β. Βαρδινογιάννη και τον Σύνδεσμο Κοινωνικής Ευθύνης για Παιδιά και Νέους, δόθηκε για πρώτη φορά ταυτόχρονα, ισότιμη φωνή και δράση σε μαθητές γενικής εκπαίδευσης, φοιτητές, καθηγητές τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, εκπαιδευτικούς, σχολικούς συμβούλους και σε εκπροσώπους θεσμικών και κοινωνικών φορέων.

Στις εργασίες του Συνεδρίου έλαβαν μέρος εκπρόσωποι μαθητών/μαθητριών, από δημόσια και ιδιωτικά σχολεία γενικής εκπαίδευσης.

Απαντώντας στο : «Τι εκπαιδευτικά προγράμματα προτείνετε να υλοποιηθούν εντός σχολικού πλαισίου, που να προετοιμάζουν τους μαθητές στην αποδοχή της διαφορετικότητας και να τους εξοικειώνουν με την αναπηρία;» , οι εκπρόσωποι των Εκπαιδευτηρίων «Νέα Γενιά Ζηρίδη», παρουσίασαν με πραγματικά ευρηματικό τρόπο τη δική τους « κατάθεση».

Εκπαιδευτήρια Νέα Γενιά Ζηρίδη

«Εκπροσωπούμε τα Εκπαιδευτήρια Νέα Γενιά Ζηρίδη και είμαστε εδώ για να τοποθετηθούμε κι εμείς, ως νέοι – ανάμεσα σε νέους αλλά και μεγαλύτερους στο ζήτημα της αναπηρίας. Ποιος θεωρείται ανάπηρος στην εποχή μας και κάτω από ποιές συνθήκες; Τι πρέπει να γίνει στο σύγχρονο σχολείο ώστε να καλλιεργηθούν οι δομές για μια κοινωνία ισότητας;

Ας ξεκινήσουμε λοιπόν να παρακολουθήσουμε έναν διάλογο εικονικό… που μπορεί να μην είναι και τόσο… εικονικός… Ίσως, είναι οι ψίθυροι, ίσως είναι σκέψεις που δεν έχουμε καταφέρει να ξεστομίσουμε!

Ας παρακολουθήσουμε λοιπόν δυνατά μερικές τέτοιες σκέψεις αλλά και κάποιες άλλες!

Ομάδα Α

Τα άτομα με αναπηρία αξίζουν τη διακριτική ειδική μεταχείριση μας. Πρέπει να βρίσκονται σε σχολεία ειδικής αγωγής για να έχουν καλύτερη μεταχείριση αλλά και όλες τις υποδομές που θα κάνουν την καθημερινότητά τους πιο εύκολη!

Ομάδα Β

Τα άτομα με αναπηρία δικαιούται πλήρη συμμετοχή στην κοινωνία! Στην κοινωνία, ως ενήλικες πολίτες θα τύχουν διακριτικής ειδικής μεταχείρισης; Μάλλον όχι, κυρίες και κύριοι!!

Ομάδα Α

Μα θα έχουν πλήρη συμμετοχή στην κοινωνία!!!! Ίσα ίσα που θα απαιτούν ειδικές υποδομές για να λειτουργήσουν στη σχολική καθημερινότητά τους.

Ομάδα Β

Ποιες είναι οι ειδικές υποδομές;; Ράμπα; Ασανσέρ; Τουαλέτα; Τουαλέτα, δεν υπάρχει ούτως ή άλλως;

Όπως εσύ χρειάζεσαι ασανσέρ για να ανέβεις πολλούς ορόφους χρειάζονται και τα άτομα με κινητική αναπηρία! Το ασανσέρ και η ράμπα δεν θα έπρεπε να αποτελούν προϋπόθεση άδειας ενός κτηρίου ούτως ή άλλως;

Ομάδα Α

Θα βρίσκονται στο ίδιο περιβάλλον με τους φίλους τους – με όμοια προβλήματα που μπορούν εύκολα να τους καταλάβουν!

Ομάδα Β

Είσαι σίγουρη ότι οι άλλοι, οι όμοιοι με εσένα στο σχολείο σου σε καταλαβαίνουν; Μήπως όχι; Η ενσυναίσθηση είναι αναγκαία συναισθηματική νοημοσύνη όχι μόνο για να κατανοήσουμε τα άτομα με κάθε είδους αναπηρία αλλά για όλους τους ανθρώπους.

Ομάδα Α

Η παρουσία ατόμων με αναπηρία στα γενικά σχολεία μπορεί να λειτουργήσει ως παράγοντας καθυστέρησης της ακαδημαϊκής πορείας όλων των μαθητών. Ας μην ξεχνάμε άλλωστε, ακολουθούν και οι πανελλήνιες που πρέπει να φτάσουμε σε υψηλό ακαδημαϊκό επίπεδο.

Ομάδα Β

Πώς οι μαθητές με θέματα τυφλότητας , δυσκολίας στην κίνηση, στην ακοή καθυστερούν την εξέλιξη της ύλης; Ο τυφλός γράφει σε braille, ο βαρήκοος γράφει όπως εσύ. Το άτομο με κινητική αναπηρία κάθεται σε θρανίο όπως εσύ και κάνει ότι εσύ! Άρα η ύλη δεν καθυστερεί! Το αντίθετο μάλιστα, μπορεί να επιτευχθούν καλύτερα ακαδημαϊκά αποτελέσματα σε θετικό περιβάλλον μάθησης, που κάθε μαθητής βοηθάει τον άλλον, συναισθάνεται τον κόπο και την κόπωση και όλοι μαζί μοιράζονται τα ίδια προβλήματα.

Ομάδα Α
Τα άτομα με αναπηρία ελλοχεύει ο κίνδυνος να αντιμετωπίζουν πρόβλημα απόρριψης ή και bullying από τα άτομα χωρίς αναπηρία .

Ομάδα Β

Μα έτσι είναι και στη ζωή! Απόρριψη ή θύματα bullying μπορούμε να γίνουμε όλοι! Επιπλέον, αν μιλάμε για επιθετικότητα και απόρριψη, αυτή μπορεί να συμβεί και στα ειδικά σχολεία μεταξύ μαθητών διαφορετικού βαθμού αναπηρίας! Τα άτομα δηλαδή με αναπηρία θα μεγαλώσουν σε ένα προστατευόμενο περιβάλλον και όταν θα μεγαλώσουν θα ενταχθούν ομαλά στην κοινωνία; Δεν θα περιθωριοποιηθούν; Δεν θα κλεισθούν στον εαυτό τους;

Ομάδα Α

Τα άτομα με αναπηρία δεν θα μπορούν να παίξουν μπάλα ούτε να συμμετέχουν σε ομίλους!

Ομάδα Β

Γιατί εγώ παίζω ποδόσφαιρο; Όλοι επιλέγουμε τους ίδιους ομίλους; Δεν επιλέγουμε με βάση τα ταλέντα ή με βάση τις δικές μας ιδιαιτερότητες, τα ταλέντα ή τις κλίσεις; το ίδιο θα κάνουν όλοι … και εκείνοι!!!!!

Τέλος διαλόγου

«Είμαστε ίσοι αλλά και διαφορετικοί! Αυτό δεν είναι τέλειο;»

Εμείς οι μαθητές της Νέας Γενιάς Ζηρίδη, οργανώνουμε δράσεις εδώ και πολλά χρόνια προκειμένου να μοιραστούμε την καθημερινότητά μας από το Νηπιαγωγείο έως και το Λύκειο, με άτομα με αναπηρία. Νομίζουμε μάλιστα ότι περισσότερο μας βοηθούν εκείνοι παρά εμείς εκείνους.

Προτείνουμε λοιπόν την απόλυτη ένταξη των ατόμων με αναπηρία στα γενικά σχολεία! Αυτή η ένταξη πρέπει να ξεκινήσει από το Νηπιαγωγείο προκειμένου όλοι, άτομα με αναπηρία και μη, να εξοικειωθούμε στην αρμονική συνύπαρξη. Μόνο έτσι θα κατανοήσουμε ότι είμαστε ισότιμοι αλλά διαφορετικοί! Πιστεύουμε με όλη μας την καρδιά ότι η αναπηρία μπορεί να γίνει πρόβλημα μόνο όταν είναι συναισθηματική! Ανάπηρος είναι κανείς μόνο στη χώρα που οι άλλοι τον κάνουν να αισθάνεται ανάπηρος!

Είμαστε ίσοι αλλά και διαφορετικοί! Αυτό δεν είναι τέλειο;»

Δείτε αναλυτικά τα πρακτικά του Συνεδρίου από την ιστοσελίδα του ΣΚΕΠ πατώντας εδώ.

Διαβάστε επίσης:

Ένα στα οκτώ παιδιά με αναπηρία έχουν πρόσβαση στην εκπαίδευση σήμερα στην Ελλάδα

Σχετικά με τον συντάκτη

Με Άλλα Μάτια
Η μοναδική, πλήρως προσβάσιμη για κάθε χρήστη, διαδραστική, κοινωνική πύλη ενημέρωσης στην Ελλάδα!

Αφήστε σχόλιο