ένα πρόσωπο που το μισό είναι ήλιος και το άλλο μισό είναι φεγγάρι

Λοιπόν λοιπόν, τον τελευταίο καιρό ξεκίνησα να «δουλεύω» με τα παιδιά χωροχρονικές έννοιες γιατί κατάλαβα ότι αφενός είναι μέρος της καθημερινότητας των παιδιών και αφετέρου είναι μια σημαντική δεξιότητα λειτουργικότητας.

Η εκμάθηση για μένα πέρα από τα φύλλα εργασίας θα έπρεπε να γίνεται βιωματική!!
Να αισθανθεί το παιδί τις έννοιες και να τις συνδέσει πιο άνετα με την καθημερινότητα του!

Σήμερα θα κάνουμε μια προσέγγιση να διαπιστώσουμε τα στάδια εξέλιξης των χρονικών εννοιών ανά ηλικία. Να σημειωθεί ότι αυτά τα στάδια προκύπτουν βάση ερευνών.

Οι χωροχρονικές έννοιες ξεκινούν να αποκτούνται από 3 ετών και κατακτούνται πλήρως στα 14 έτη. Στα 6-7 έτη είναι η πιο σημαντική περίοδος για τη γνώση τους, αφού τα παιδιά ξεκινάνε το σχολείο και η έννοια του χρόνου υπάρχει στην καθημερινότητα του.

Ας ξεκινήσουμε λοιπόν

3-4 ετών τα παιδιά:

• Αρχίζουν να κατανοούν το παρόν-παρελθόν αδρά
• Κατανοούν έννοιες που τους αφορούν όταν περιμένουν να πραγματοποιηθεί κάτι όπως: “Απόψε”, αύριο, Καλοκαίρι
• Είναι σε θέση να γνωρίζουν και να κοινοποιούν την ηλικία τους

4-5 ετών τα παιδιά:

• Αρχίζουν να ξεχωρίζουν σιγά σιγά τις έννοιες πρωί-μεσημέρι-απόγευμα-βράδυ, ειδικά τα παιδιά που πηγαίνουν σχολείο
• Αρχίζουν σιγά-σιγά να μιλάνε για το τι θα γίνει αύριο και τι έγινε χθες
• Διηγείται γεγονότα στο παρόν

5-6 ετών τα παιδιά:

• Διακρίνει ξεκάθαρα το πρωί-βράδυ, χθες-αύριο
• Ονομάζει τις μέρες της εβδομάδας και αρχίζει να γνωρίζει ποιες μέρες δεν πάει σχολείο

6-7 ετών τα παιδιά:

• Αναγνωρίζουν τις εποχές και μπορούν να τις συνδέσουν με τα ρούχα
• Συνειδητοποιεί την αρχή-μέση-τέλος

Εδώ να σημειώσουμε ότι τα στάδια σαφώς και παίρνουν αποκλείσεις καθώς δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι κάθε παιδί είναι μοναδικό και διαφορετικό!

Αφήστε σχόλιο