Μπάνερ με φωτογραφία από σήμα που βρίσκεται στην Ακρόπολη και δείχνει την κλήση της ράμπας για το αναπηρικό αμαξίδιο

Σοβαρά παράπονα έφτασαν στο meallamatia.gr για την προσβασιμότητα στην Ακρόπολη από επαγγελματία του προσβάσιμου τουρισμού. Η εμπειρία της καταγγέλουσας και της ομάδας αναπήρων που συνόδευε τον περασμένο Μάρτιο ήταν απογοητευτική όσον αφορά το μεγαλύτερο πολιτιστικό μνημείο της χώρας μας, εγείροντας ερωτήματα για την αποσπασματικότητα των δράσεων προσβασιμότητας εκεί. Διατηρώντας την ανωνυμία της καταγγέλουσας, τα στοιχεία της οποίας ωστόσο βρίσκονται στη διάθεσή μας, σας παραθέτουμε το μήνυμα που λάβαμε:

«Θα θέλαμε να μοιραστούμε μαζί σας την εμπειρία που είχαμε πρόσφατα με μια ομάδα ξενάγησης στην Αθήνα. Φυσικά, η Ακρόπολη είναι ένα από τα κυριότερα σημεία της πόλης. Κατά την επίσκεψή μας τον Μάρτιο, ωστόσο, βιώσαμε αρκετές απογοητεύσεις. Η μικρή μας ομάδα αποτελούνταν από χρήστες αναπηρικών αμαξιδίων και άτομα με προβλήματα όρασης. Ήρθαμε αντιμέτωποι/ες με την ακόλουθη κατάσταση:

• Δεν υπάρχει πινακίδα που να καθοδηγεί προς την προσβάσιμη είσοδο.
• Είπαν ότι για τεχνικούς λόγους το ασανσέρ δε λειτουργούσε.
• Όταν ζητήσαμε έναν εξειδικευμένο ξεναγό, μας είπαν ότι δεν είχαν εξειδικευμένους ξεναγούς.
• Το προσωπικό ήταν πολύ αγενές και άπειρο στην αντιμετώπιση ανθρώπων που έχουν διαφορετικές ανάγκες πρόσβασης.
• Το πάρκινγκ για άτομα με αναπηρία είχε κλείσει με χώμα.
• Οι τουαλέτες στον επάνω όροφο ήταν εκτός λειτουργίας για ανακαίνιση.
• Όλες οι πληροφορίες διετίθεντο αποκλειστικά σε γραπτή μορφή. Δεν υπήρχαν πληροφορίες σε Braille ή ηχητικές πληροφορίες (π.χ. με το σκανάρισμα ενός QR code).
• Στην κορυφή της Ακρόπολης υπήρχε η μοναδική σήμανση που έδειχνε την κλίση του εδάφους (ενώ θα έπρεπε να υπάρχουν παντού τέτοιες σημάνσεις).
• Επίσης, δεν υπήρχε καμία ενημέρωση για τις εργασίες συντήρησης στην ιστοσελίδα του Υπουργείου Τουρισμού ή στην ιστοσελίδα της Ακρόπολης, ώστε να καταστεί δυνατή η αντίστοιχη προετοιμασία.

Δυστυχώς, αυτές οι παρατηρήσεις δίνουν μια πολύ αρνητική εμπειρία, η οποία μας εμποδίζει να προσφέρουμε πακέτα ελεύθερης πρόσβασης ή υπηρεσίες χειμερινού τουρισμού. Υπάρχουν πολλά που πρέπει να γίνουν και οι εργαζόμενοι χρειάζονται εκπαίδευση.

Υ.Γ. Τα email μου στη διοίκηση της Ακρόπολης όπως και στο Υπουργείο Τουρισμού έχουν παραμείνει αναπάντητα μέχρι σήμερα.»

Σχετικά με τον συντάκτη

Η μοναδική, πλήρως προσβάσιμη για κάθε χρήστη, διαδραστική, κοινωνική πύλη ενημέρωσης στην Ελλάδα!

Αφήστε σχόλιο

ΧΟΡΗΓΟΙ

Επιστροφή στην κορυφή