Πτυχίο και τίβενος

του Φώτη Σπανού

Παράδειγμα θέλησης και αγάπης για τη γνώση αποτελεί η 25χρονη φοιτήτρια Χρύσα Δαμάλα, η οποία παρά την αναπηρία κώφωσης μπόρεσε με δύναμη ψυχής και με τη στήριξη της οικογένειάς της και των καθηγητών της να πάρει το πτυχίο στο Παιδαγωγικό Τμήμα Ειδικής Αγωγής του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας.

Στη χθεσινή τελετή ορκωμοσίας που έγινε στο αμφιθέατρο «Κορδάτος, υπήρξε και μετάφραση στη νοηματική από την επίκουρο καθηγήτρια του Τμήματος κ. Γαλήνη Σαπουντζάκη, η οποία είναι γλωσσολόγος με ειδικότητα στις νοηματικές γλώσσες.

Ήταν μια ξεχωριστή στιγμή για τη φοιτήτρια από την Αθήνα, η οποία πριν μερικά χρόνια αποφάσιζε να παρακολουθήσει το Τμήμα Ειδικής Αγωγής στον Βόλο. Μια απόφαση που την δικαίωσε, καθώς έχοντας πίστη στον στόχο της και διαβάζοντας μπόρεσε να κάνει τον στόχο της πραγματικότητα.

Η Χρύσα τόνισε πως «μετά από έξι χρόνια προσπαθειών νιώθω χαρά, υπερηφάνεια για το πτυχίο μου. Από δω και πέρα, μπορεί να κάνω μεταπτυχιακό, διδακτορικό ή κάτι άλλο».

Στο ερώτημα τι της άρεσε περισσότερο στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, απάντησε «μου άρεσαν όλα, το Τμήμα, οι διδάσκοντες, η νοηματική ως εξέλιξη. Από το Πανεπιστήμιο βοηθήθηκα πολύ. Με δέχτηκαν οι καθηγητές και έφτασα στον στόχο μου. Στην αρχή δεν ήξερα τίποτα στο Πανεπιστήμιο, ενώ απευθύνθηκα και στην ομοσπονδία κωφών. Βέβαια στη συνέχεια με την κατάλληλη βοήθεια και μέσω της διερμηνείας κατάφερα να αντλώ πολύτιμες γνώσεις από τα μαθήματα».

Μέσα στα σχέδιά της είναι να κάνει μεταπτυχιακές σπουδές στον Βόλο. Όσο για την πρόκληση να διδάξει σε μαθητές, είπε πως «μπορώ και θέλω να διδάξω σε μαθητές και ιδίως σε παιδιά με αναπηρία κώφωσης, σε ένα ειδικό σχολείο ή τμήμα ένταξης».

Πολύ χαρούμενοι ήταν οι γονείς της Χρύσας για την επιτυχία της. Η μητέρα της Μένια ανέφερε πως «η κόρη μου ήθελε πολύ να σπουδάσει στην ειδική αγωγή και να αποκτήσει το πτυχίο. Την στηρίξαμε ως γονείς, ενώ προσπάθησε πολύ και μόνη της».

Η κ. Σαπουντζάκη υπογράμμισε στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας έχει δημιουργηθεί ένα πολύ φιλόξενο και προσιτό περιβάλλον για τα άτομα με αναπηρία κώφωσης, υπάρχουν υποστηρικτικές δομές, ενώ εξήρε την προσπάθεια της Χρύσας για τη συστηματική παρακολούθηση των μαθημάτων και την απόκτηση του πτυχίου.

Όπως ανέφερε, διερμηνεία της τελετής ορκωμοσίας στη νοηματική γλώσσα είχε κάνει και πριν δύο χρόνια.

Πηγή: Εφημερίδα «Η Θεσσαλία»

Σχετικά με τον συντάκτη

Η μοναδική, πλήρως προσβάσιμη για κάθε χρήστη, διαδραστική, κοινωνική πύλη ενημέρωσης στην Ελλάδα!

Αφήστε σχόλιο

ΧΟΡΗΓΟΙ

Επιστροφή στην κορυφή