Τρία Βιβλία το ένα πάνω στο άλλο και λογότυπο του "Νέο Φροντιστηρίου"

ΜΑΘΗΜΑ: Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία

Οι απαντήσεις των πανελληνίων εξετάσεων με την εγκυρότητα του Νέου Φροντιστηρίου neo.edu.gr

Δείτε τα θέματα εδώ:

⇒ Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία

Απαντήσεις:

⇒ Απαντήσεις Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία

Σχολιασμός των θεμάτων του μαθήματος της Νεοελληνικής Γλώσσας-Λογοτεχνίας.

O Ακαδημαϊκός Υπεύθυνος  του  ΄΄Νέου  Φροντιστηρίου΄΄  στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας  Ιωάννης Νταρίδης σχολιάζει τα θέματα:

Για δεύτερη φορά συνεξετάστηκαν τα δύο αντικείμενα της φιλολογίας. Η εκτίμηση είναι ότι τα φετινά μάλλον θα διευκολύνουν περισσότερο τους υποψήφιους.

Η διαχείριση του χρόνου πάντοτε είναι σημαντικό ζήτημα. Τρία κείμενα, που το καθένα απαιτεί το δικό του χρόνο ανάγνωσης-κατανόησης, ερωτήματα που αφορούσαν και την περίληψη παραγράφου (60-70 λέξεις) εκτός της έκθεσης (300-350 λέξεις) και, βέβαια, το ερώτημα για το ποίημα (150-200 λέξεις). Επομένως, το κρίσιμο στοιχείο του διαγωνίσματος ήταν η συγκέντρωση, το «καθαρό» μυαλό και η ταχύτητα – όχι η βιασύνη – στην καταγραφή των απαντήσεων.

Ειδικότερα, η εκφώνηση της περίληψης προδιαθέτει τον υποψήφιο ότι όσα έχει διδαχθεί κατά τη διάρκεια της κοπιώδους αυτής χρονιάς δεν θα πάει χαμένο. Η περίληψη, λοιπόν, ταυτίζεται με τον εντοπισμό συγκεκριμένων στοιχείων σε μία παράγραφο από το κείμενο 2, πράγμα που απαιτεί την αναζήτηση, την αναδιατύπωση και τη σύνθεσή τους σε ένα πυκνογραμμένο κείμενο 60-70 λέξεων.

Στην ομάδα Β, τα ερωτήματα είναι αναμενόμενα και σύμφωνα με το νέο τρόπο συνεξέτασης, πράγμα που σημαίνει ότι οι υποψήφιοι που έχουν συμμετάσχει στα διαγωνίσματα με την κατάλληλη, προφανώς, προετοιμασία δεν αντιμετώπισαν ιδιαίτερα προβλήματα. Συγκεκριμένα δεν πρέπει να προβλημάτισε ιδιαίτερα η άσκηση Β1 (Σωστό-Λάθος) ούτε και η άσκηση Β2α (τίτλοι). Στην άσκηση Β2β η γνώση της θεωρίας από το φροντιστηριακό εγχειρίδιο (α΄ τμ., σελ. 83) είναι απαραίτητη. Στο Β3 η απάντηση απαιτεί το συνδυασμό στοιχείων της θεωρίας (γλωσσικές επιλογές με στόχο την ευαισθητοποίηση), την οποία οι μαθητές μας έχουν διεξοδικά διδαχτεί κατά το εκπαιδευτικό έτος.

Και στο ερώτημα που αφορά το ποίημα το ζητούμενο είναι η τεκμηρίωση με τους κειμενικούς δείκτες μια άποψης, ερώτημα που συνδέεται με τις οδηγίες για τη συνεξέταση. Οι κειμενικοί δείκτες για το συγκεκριμένο ερώτημα σχετίζονται με γνωστά στοιχεία της θεωρίας (κειμενικοί δείκτες: εικόνα, μεταφορά, ευθύς λόγος, δεικτική αντωνυμία).

Τέλος, το θέμα της έκθεσης απαιτεί την καταγραφή της προσωπικής εμπειρίας των μαθητών σε μορφή άρθρου για μια νεανική ιστοσελίδα (δηλαδή και η χρήση του α΄ προσώπου στον ενικό αριθμό είναι θεμιτή). Ζητούμενα είναι αφενός τα εφόδια αντιμετώπισης πιθανών μελλοντικών κινδύνων και αφετέρου οι συγκεκριμένες δράσης βελτίωσης του κόσμου. Στο α΄ ζητούμενο δίδεται απάντηση με βάση μια συγκεκριμένη παράγραφο του κειμένου 1, ενώ το β΄ ζητούμενο κρίνεται ιδιαίτερα γενικόλογο.

Σε γενικές γραμμές τα ερωτήματα – αν εξαιρεθεί η χρονική πίεση – ήταν αναμενόμενα.

Δείτε το βίντεο με τον σχολιασμό των θεμάτων ⇓

 

Σχετικά με τον συντάκτη

Το Νέο Φροντιστήριο αποτελεί τον παλαιότερο και μεγαλύτερο Όμιλο Φροντιστηρίων Μέσης Εκπαίδευσης της χώρας

One comment for “Πανελλαδικές 2021: Απαντήσεις στη Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία Γενικής Παιδείας

Αφήστε σχόλιο

ΧΟΡΗΓΟΙ

Επιστροφή στην κορυφή