• Αρχική
  • Συνεντεύξεις
  • Ο Αντιπεριφερειάρχης Γ. Γαβρίλης μιλάει στο meallamatia.gr για την καθημερινότητα του Πειραιά




 

Ο Αντιπερειφερειάρχης Γιώργος Γαβρίλης

-Ερώτηση: “Από τα τέλη του περασμένου Νοεμβρίου,με αφορμή τις ισχυρές βροχοπτώσεις και με γνώμονα τα έντονα πλημμυρικά φαινόμενα στην περιοχή του Νέου Ικονίου, στο σημείο που είναι γνωστό ως «Σκλαβενίτης», πήρατε μια πρωτοβουλία: Θεωρώντας ότι η κατάσταση είναι επιτακτική ανάγκη να αντιμετωπιστεί στην περιοχή του Νέου Ικονίου, στείλατε έγγραφη πρόσκληση στον ΟΛΠ ζητώντας συνάντηση εργασίας στην οποία να εξεταστούν και να αποφασιστούν όλα τα τεχνικά έργα που χρειάζονται . Τι ακριβώς έχει γίνει ; Θυμίζω ότι εσείς, αμέσως μετά την ανάληψη των καθηκόντων σας, είχατε επισημάνει τέσσερα σημεία (Παλαιά Κοκκινιά, Πέραμα, «Σκλαβενίτη», Κορυδαλλό-Νίκαια) όπου εδώ και δεκαετίες προκαλούνταν πλημμυρικά φαινόμενα”.

-Απάντηση: “Η περιοχή του «Σκλαβενίτη» και ειδικά το τμήμα της Λεωφόρου Δημοκρατίας από τον Κόμβο της Ιχθυόσκαλας έως τον ισόπεδο κόμβο της Γρηγ. Λαμπράκη στο Κερατσίνι, εδώ και δυο δεκαετίες δίνει συστηματικά πλημμυρικά φαινόμενα, αποτέλεσμα της πλήρους αλλοίωσης του γεωφυσικού ανάγλυφου και των διαδοχικών επεκτάσεων των λιμενικών υποδομών (επιχωματώσεις περιόδου 2002-2003, Προβλήτα ΟΛΠ). Μετά από τα τελευταία φαινόμενα (Νοέμβριο 2017) και αφού ακλούθησε έκθεση αυτοψία από τις Τεχνικές μας Υπηρεσίες απευθυνθήκαμε στον ΟΛΠ προκειμένου να προβεί σ’ όλες τις απαραίτητες ενέργειες και εργασίες ώστε το δίκτυο απορροής των ομβρίων προς τη θάλασσα να μπορεί να ανταποκρίνεται με επάρκεια. Την ίδια περίοδο οι Τεχνικές μας Υπηρεσίες, σε συνεργασία με τις αντίστοιχες Υπηρεσίες του ΟΛΠ, προχώρησαν στη πλήρη χαρτογράφηση του δικτύου (με χρήση εξειδικευμένων μηχανημάτων – καμερών) προκειμένου να έχουμε τις απαραίτητες πληροφορίες για το σχεδιασμό του νέου αντιπλημμυρικού. Το έργο σε επίπεδο μελέτης είναι πλέον ώριμο και οι εργασίες αναμένεται να ξεκινήσουν το αμέσως επόμενο διάστημα. Είμαστε αισιόδοξοι ότι τον επόμενο χειμώνα η περιοχή αυτή δεν θα έχει προβλήματα σε περιπτώσεις έντονων βροχοπτώσεων”.

-Ερώτηση: “Με αφορμή την ολοκλήρωση της ανέλκυσης του ναυαγίου του δεξαμενόπλοιου «Αγία Ζώνη ΙΙ» – μια υπόθεση που είχε γίνει «πρωτοσέλιδο», είχατε ζητήσει «Να μπει «φρένο» στην περιβαλλοντική υποβάθμιση του Πειραιά» . Και αναφερόμενος στα «περίφημα» 50 διάσπαρτα ναυάγια στον Σαρωνικό, τα χαρακτηρίσατε σοβαρό παράγοντα υποβάθμισης του περιβάλλοντος, εκφράζοντας την ελπίδα , τώρα που έγινε η αρχή, να υπάρξει άμεσα συνέχεια προκειμένου να απαλλαγεί η θάλασσα από τέτοιες οικολογικές «τορπίλες». Πως προχωρήσατε; Βρήκατε ανταπόκριση; Υπάρχει σχεδιασμός”;

-Απάντηση: Το ναυάγιο του «Αγ. Ζώνη ΙΙ» υπήρξε η αφορμή για να αναδείξουμε δύο σημαντικά ζητήματα:
1) Τη διαχείριση των ναυαγίων στην ευρύτερη περιοχή . Και
2) Τη περιβαλλοντική επιβάρυνση από την άναρχη ανάπτυξη οχλουσών δραστηριοτήτων στην ευρύτερη περιχή.

Και τα δύο θέματα είναι σύνθετα και δισεπίλυτα, κυρίως λόγω της εμπλοκής πολλών παραγόντων αλλά και των περίπλοκων νομικών ζητημάτων, που ανακύπτουν.

Πάντως, και στα δύο ζητήματα βρήκαμε ευήκοα ιώτα και είμαστε αισιόδοξοι ότι μπορεί να διαμορφωθούν ευρύτερες κοινωνικές συμμαχίες για να δρομολογηθούν λύσεις.

Σε ότι αφορά τη διαχείριση των ναυαγίων θα πρέπει να επισημανθεί πως η ύπαρξή τους σχετίζεται με την ασφάλεια της ναυσιπλοΐας αλλά και με την προστασία του περιβάλλοντος.

Να σημειωθεί ότι στην περιοχή υπάρχει ένας σημαντικός αριθμός ναυαγίων η διαχείριση των οποίων είναι ένα σύνθετο ζήτημα, με εμπλεκόμενες πολλές πλευρές. Ωστόσο, όλοι συμφωνούν, πλέον, στην αναγκαιότητα να δρομολογηθούν οι διαδικασίες για τις ανελκύσεις των ναυαγίων και ήδη έχουν γίνει οι πρώτες ανελκύσεις.

Επ’ ευκαιρία, να σας ενημερώσω ότι τα ναυάγια στην περιοχή της Μαρίνας Ζέας έχουν απομακρυνθεί. Ήταν μια χρονοβόρα διαδικασία που ξεκίνησε το 2003 και ολοκληρώθηκε στα τέλη του 2017 και οδήγησε στην ανέλκυση και απομάκρυνση 11 πλοίων”.

-Ερώτηση: “Η Περιφέρεια Αττικής είναι γνωστό ότι χρηματοδοτεί ήδη τη διεξαγωγή επιστημονικών ερευνών για τη θαλάσσια και την αέρια ρύπανση στην ευρύτερη περιοχή του λιμανιού. Όπως έχετε δηλώσει, χρειάζεται να υπάρξει ένας ολοκληρωμένος χωροταξικός σχεδιασμός που θα εφαρμοστεί απαρέγκλιτα. Έχετε κάτι να μας πείτε”;

-Απάντηση: “Είναι γεγονός ότι η συνεχής επέκταση και διεύρυνση των δραστηριοτήτων του λιμανιού, εντείνει τα σοβαρά περιβαλλοντικά προβλήματα τόσο ως προς την ποιότητα του αέρα, όσο και ως προς την ποιότητα των θαλασσίων υδάτων. Ως Περιφερειακή Ενότητα Πειραιά έχουμε κατ’ επανάληψη διατυπώσει την άποψη ότι η επέκταση των δραστηριοτήτων του λιμένα, δημιουργεί τις προϋποθέσεις να αναβιώσουν και άλλες οχληρές και επικίνδυνες χρήσεις, όπως για παράδειγμα των εταιρειών πετρελαιοειδών.

Ως Περιφέρεια έχουμε σταθερή συνεργασία με επιστημονικούς φορείς (Αστεροσκοπείο, ΕΚΛΚΕΘΕ, ΕΜΠ) προκειμένου να προβούν σε συστηματικές και εκτεταμένες μετρήσεις ως προς την ποιότητα του αέρα και των θαλασσίων υδάτων. Στόχος μας είναι να έχουμε για πρώτη φορά μια ολοκληρωμένη αντίληψη για τα ποιοτικά και ποσοτικά χαρακτηριστικά της ρύπανσης, να προσδιορίσουμε τις πηγές και το ποσοστό της συμμετοχής κάθε δραστηριότητας στην ατμοσφαιρική ρύπανση.

Είναι προφανές ότι σε μια αστική περιοχή όπως είναι πλέον όλη η περιοχή από τον Πειραιά ως το Πέραμα που επί σειρά δεκαετιών αθροίστηκαν ποικίλα περιβαλλοντικά προβλήματα, σε μια περιοχή με ελάχιστο πράσινο και χωρίς δημόσιους – ελεύθερους χώρους, το ζήτημα των χρήσεων γης πρέπει να τεθεί σε δημόσια συζήτηση από μηδενική βάση. Πρέπει να υπάρξει ένας ολοκληρωμένος χωροταξικός σχεδιασμός που θα επιτρέψει στην ευρύτερη περιοχή να υπάρξει τις επόμενες δεκαετίες με όρους περιβαλλοντικής βιωσιμότητας”.

Σχετικά με τον συντάκτη

Με Άλλα Μάτια
Η μοναδική, πλήρως προσβάσιμη για κάθε χρήστη, διαδραστική, κοινωνική πύλη ενημέρωσης στην Ελλάδα!

Αφήστε σχόλιο

ΧΟΡΗΓΟΙ

Επιστροφή στην κορυφή