Χέρι παιδιού που γράφει

Κάθε Σεπτέμβριο, μια νέα σχολική χρονιά ξεπροβάλλει με αισιοδοξία μπροστά, τόσο για τους γονείς όσο και για τα παιδιά. Ιδιαίτερα η φοίτηση στην Ά δημοτικού αποτελεί για κάθε παιδί ένα νέο ξεκίνημα, καθώς εντάσσεται στη σχολική κοινότητα. Η ένταξη αυτή πυροδοτεί συναισθήματα χαράς, φόβου, αγωνίας τόσο για το ίδιο όσο και για τους γονείς του.

Αν το παιδί κατά τη διάρκεια της Ά δημοτικού παρουσιάσει δυσκολίες, οι γονείς θα πρέπει να εξετάσουν και να αρχίσουν να αναρωτιούνται αν αυτά σχετίζονται με την ωρίμανση του παιδιού ή υπάρχουν ενδείξεις κάποιας μαθησιακής δυσκολίας.

Τα πρώτα συμπτώματα είναι συνήθως ότι παρουσιάζει δυσκολία με: Την εκμάθηση ανάγνωσης-γραφής, αργεί να ολοκληρώσει τις εργασίες του και δυσκολεύεται στην εκμάθηση πράξεων-λύση απλών προβλημάτων. Να σημειωθεί ότι τα συμπτώματα μπορεί να είναι μεμονωμένα ή να συνυπάρχουν . Επίσης είναι σημαντικό να θυμόμαστε ότι κάθε παιδί είναι μοναδικό και παρουσιάζει τα συμπτώματα με διαφορετική ένταση. Αξιοσημειώτο, είναι ότι σε όλα τα παιδιά της Πρώτης Δημοτικού δίνουμε ένα περιθώριο προσαρμογής τουλάχιστον έως τον Δεκέμβρη, πριν προβούμε σε οποιαδήποτε κίνηση.

Οι πιο συνηθισμένες μαθησιακές δυσκολίες στη πρώτη σχολική ηλικία είναι:

1)Η δυσλεξία: Αναφέρετε στην δυσκολία του γραπτού λόγου και κατά συνέπεια δυσκολία στην ανάγνωση, αδυναμία στην εκμάθηση της ορθογραφίας και δυσκολίες στα μαθηματικά. Για να χαρακτηρίσουμε ένα παιδί με δυσλεξία θα πρέπει να έχει περάσει το τέλος της δευτέρας δημοτικού.

2)Η δυσαριθμησία: Περιγράφει την δυσκολία στην εκμάθηση των μαθηματικών εννοιών και δεξιοτήτων που περιλαμβάνει δυσκολίες στις μαθηματικές πράξεις, στα προβλήματα, στο προσανατολισμό και στη μνήμη αριθμών.

3) Η δυσγραφία: Χαρακτηρίζει τη δυσκολία στη γραφή με παραμορφώσεις και λάθη. Τα παιδιά με αυτή τη διαταραχή σχηματίζουν γράμματα με λάθος μέγεθος και κατεύθυνση.

4) Η δυσαναγνωσία: Περιγράφει τη δυσκολία στην ανάγνωση που παρουσιάζεται με δυσκολίες στην αποκωδικοποίηση της λέξης και σε αντικαταστάσεις-παραλείψεις-αντιμετάθεση-επαναλήψεων λέξεων και προτάσεων.

5)Η δυσοορθογραφία: Αφορά τη δυσκολία της γραφής, τόσο στο επίπεδο της λέξης, όσο και στο επίπεδο της πρότασης και της σύνταξης γραπτής παραγράφου.

Οι μαθησιακές δυσκολίες τις περισσότερες φορές δεν σχετίζονται με την νοημοσύνη του παιδιού, δεν είναι ασθένεια και χρειάζονται έγκαιρη διάγνωση και συνεργασία από τους ειδικούς για την αντιμετώπιση τους, σε συνεργασία πάντα με το οικογενειακό περιβάλλον.

Σχετικά με τον συντάκτη

Ειρήνη Παπαδοπούλου
Κοινωνική Λειτουργός με εξειδίκευση στην Ειδική Αγωγή

Αφήστε σχόλιο

ΧΟΡΗΓΟΙ

Επιστροφή στην κορυφή

Συνεχίζοντας να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. Περισσότερες πληροφορίες.

Οι ρυθμίσεις των cookies σε αυτή την ιστοσελίδα έχουν οριστεί σε "αποδοχή cookies" για να σας δώσουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία περιήγησης. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτή την ιστοσελίδα χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις των cookies σας ή κάνετε κλικ στο κουμπί "Κλείσιμο" παρακάτω τότε συναινείτε σε αυτό.

Κλείσιμο