• Αρχική
  • Συνεντεύξεις
  • Κωστής Σαββιδάκης: Ο Παπα-Γρηγόρης από τις Άγριες Μέλισσες μιλά αποκλειστικά στο meallamatia.gr

Κωστής Σαββιδάκης
Photo by victor lamprinos

Ο Κωστής Σαββιδάκης από τη Ρόδο, ένας πολύ ταλαντούχος ηθοποιός με μακρά πορεία στο θέατρο, τον κινηματογράφο και την τηλεόραση, πολυζητούμενος καλλιτέχνης για συμμετοχή σε διαφημιστικά σποτ, ένας άνθρωπος που η ζωή του πέρασε μέσα από συμπληγάδες χειρουργείων, 52 χρονών φέτος, είχε την τύχη να επιλεγεί για να πάρει μέρος τις «Άγριες Μέλισσες».

Δεν του είχε λείψει η επιτυχία και η καταξίωση στην καλλιτεχνική του πορεία. Αλλά οι «Άγριες Μέλισσες» έγιναν το πιο μεγάλο «hit» των τελευταίων ετών στην Ελληνική Τηλεόραση. Και ο ρόλος του «παπα Γρηγόρη στο Διαφάνι» του πρόσφερε την καταξίωση και την μεγάλη επιτυχία που πολλοί καλοί καλλιτέχνες αναζητούν και επιδιώκουν όλη τους τη ζωή. Ο Κωστής Σαββιδάκης είχε την τύχη και την ικανότητα να αναδειχθεί μέσα από το σήριαλ-επιτυχία του 2019-2020 και να γίνει ξανά γνωστός και αγαπητός σε όλη την Ελλάδα.

Γεννήθηκε στις 18 Ιουνίου 1968 και μεγάλωσε στη Ρόδο, είναι Ιδρυτικό Μέλος του «θεάτρου ”ΣΥΝ ΚΑΤΙ” σύνολο τέχνης», έχει παίξει πολύ θέατρο, πολλή τηλεόραση, έχει κάνει πολλά διαφημιστικά αλλά ο «παπάς στο Διαφάνι» ήταν το «κάτι άλλο». Μια επιτυχία ακόμα μεγαλύτερη από τη συμμετοχή του στο μιούζικαλ τον Δεκέμβριο του 2018 Faux–Bia!, στο Κάρνεγκι Χολ της Νέας Υόρκης. Και μέσα στην άγρια περίοδο της έξαρσης του covid 19, ήταν κι αυτός ένας απ΄ τους πολλούς που πήραν θέση στο ζήτημα της Αγίας Μετάληψης όταν μέσα από τον προσωπικό του λογαριασμό στο Instagram, ανάρτησε μια φωτογραφία από την ταινία “Το Δείπνο του Βοσκού” στην οποία πρωταγωνιστούσε και έγραψε στη λεζάντα: “Αν είναι το θέλημα Του να φύγω από την “μεταλαβιά” – γεννηθήτω”.

Πέρυσι συντάχθηκε στις εκλογές με τη Ζωή Κωσταντοπούλου και ήταν υποψήφιος ευρωβουλευτής αλλά και βουλευτής στον Νομό Δωδεκανήσου της «Πλεύσης Ελευθερίας». Μπορεί να μην εξελέγη αλλά η εμπειρία του απ΄ αυτή τη δραστηριότητα, ήταν πολύ χρήσιμη.

❝ Θυμάμαι ότι στα 7 μου είπα ότι θέλω να κάνω τη ζωή μου να ζει και άλλες ζωές.

Δηλαδή το είδα ότι μέσα από το θέατρο, πέρα από την ζωή του «Κωστή» ,

θα ζήσεις και άλλες ζωές, και έτσι θα βλέπεις και τη ζωή Με Άλλα Μάτια❞.

Ο Κωστής Σαββιδάκης με τον Βαγγέλη Αυγουλά

Η συνέντευξη στον Βαγγέλη Αυγουλά.

Δυστυχώς μας πλασάρουν την ασχήμια

Β.Α.: 13 χρόνια γνωριζόμαστε, σήμερα μιλάς στο meallamatia και θέλω να σε ρωτήσω τι σημαίνει για σένα αυτό το σύνθημα που εμείς έχουμε κάνει καθημερινή πρόσκληση : “Με Άλλα Μάτια”. Τι θέλεις να βλέπεις σε αυτό τον κόσμο που ζούμε Με Άλλα Μάτια;

Κ.Σ.: Ωραία ερώτηση. Θέλω να βλέπω τις ομορφιές, τις κρυμμένες ομορφιές, γιατί υπάρχουν πολλές και δυστυχώς μας πλασάρουν την ασχήμια. Από το άσχημο γκράφιτι στον τοίχο που έχουμε απέναντί μας, ενώ ζούμε σε μία χώρα με τόσο ωραίο κλίμα και τόσο ωραίο φως, με την Ακρόπολη, τα μνημεία, τα αρχαία θέατρα, και όλες αυτές τις ομορφιές, και δυστυχώς, μας έχουν πλασάρει το αμερικάνικο και άσχημο γκράφιτι. Άρα θέλω να βλέπω τα ωραία πράγματα, τις ομορφιές της ζωής, Mε Άλλα Μάτια.

Β.Α.: Πως προέκυψε το «θέατρο ”ΣΥΝ ΚΑΤΙ” σύνολο τέχνης»; Είσαι ιδρυτικό μέλος αυτής της θεατρικής ομάδας.

Κ.Σ.: Είναι μία θεατρική ομάδα που έχουμε εδώ και 15 χρόνια μαζί με τον Κωνσταντίνο Κωνσταντόπουλο, την Άννυ Ζερβού και διάφορους άλλους τρελούς φίλους, ρομαντικούς τρελούς, προέκυψε γιατί αποφασίσαμε ότι δεν μπορούμε πια να χτυπάμε πόρτες και να περιμένουμε πότε θα μας καλέσουν να πάμε να δουλέψουμε. Οπότε θέλαμε να πάρουμε τα πράγματα στα χέρια μας όσο και αν έχει κόστος όλο αυτό, έχει μεγάλο κόστος, χρωστάμε δυστυχώς αρκετά, όπως όλοι όσοι επιχειρούν να κάνουν δικές τους ομάδες, και δικές τους παράγωγες, αλλά όλα καλά, να είμαστε γεροί να τα ξεχρεώσουμε. Δηλαδή κάναμε αυτή την ομάδα για να πούμε ότι θα ανεβάσουμε τα έργα που αγαπάμε, θα συνεργαστούμε με τους ανθρώπους που αγαπάμε και που μιλάμε την ίδια γλώσσα και θα προσπαθήσουμε να περάσουμε όσο καλύτερα μπορούμε, και επίσης θα παρουσιάζαμε κάποια έργα στον κόσμο που δύσκολα θα τα έβλεπαν κάπου αλλού.

Β.Α: Γεννήθηκες και μεγάλωσες στη Ρόδο. Πως προκύπτει η υποκριτική στη ζωή σου; Σου έλεγαν τι θα γίνεις όταν μεγαλώσεις και έλεγες ηθοποιός;

Κ.Σ.: Όχι , ήμουν πολύ ντροπιάρης. Γεννήθηκα και μεγάλωσα στη Ρόδο με καταγωγή του προπάππου μου από Σφακιά. Ήμουν πολύ ντροπαλός ως παιδί, αλλά νομίζω ότι από πιτσιρίκι ήξερα τι ήθελα να κάνω.

Β.Α: Το ποίημά σου το έλεγες μπροστά σε κόσμο ή ντρεπόσουν;

Κ.Σ.: Ντρεπόμουν. Δεν το έλεγα.

Β.Α: Στη δραματική πότε ξεκίνησε να «σπάει ο πάγος»;

Κ.Σ.: Νομίζω με τα φιλαράκια μου κάποια στιγμή κάναμε μεταξύ μας σκετσάκια και βάζαμε για εισιτήριο ένα μπισκότο, ένα αναψυκτικό για να περάσουμε καλά και να πάρουμε και το γλυκό μας. Γύρω στα 6-7 μου χρόνια, είδα μια παράσταση, γιατί μεγάλωσα στη Ρόδο και εκεί δεν υπήρχε δυνατότητα να δεις θέατρο επαγγελματικό. Και κάποια στιγμή είχε έρθει μια παράσταση από την Αθήνα, δεν θυμάμαι ποια, θυμάμαι μόνο ότι η πρωταγωνίστρια με μάγεψε και είπα ότι εγώ θέλω να ζω αυτό κάθε βράδυ. Θυμάμαι ότι στα 7 μου είπα ότι θέλω να κάνω τη ζωή μου να ζει και άλλες ζωές. Δηλαδή το είδα ότι μέσα από το θέατρο, πέρα από την ζωή του «Κωστή» , θα ζήσεις και άλλες ζωές, και έτσι θα βλέπεις και τη ζωή Με Άλλα Μάτια.

Έκανα ταινία το Με Άλλα Μάτια!

Β.Α.: Το «Με Άλλα Μάτια» όμως δεν είναι μόνο το δικό μας σύνθημα, σου άρεσε και το έκανες και ταινία.

Κ.Σ.: Εγώ απλά συμμετέχω στην ταινία, μου έγινε πρόταση από τον Γιώργο Λεοντακιανάκο ένα νέο, αλλά ταλαντούχο σκηνοθέτη στο χώρο, ο οποίος έχει γράψει και το σενάριο μαζί με την Αλεξάνδρα Δυράνη – Μαούνη, και είναι βασισμένο πάνω σε ένα μυθιστόρημα, μην με ρωτάτε ποιό, αυτή την στιγμή δεν το θυμάμαι. Είναι μια ιστορία με έναν τυφλό που πρόσφατα πέθανε η γυναίκα του με την οποία ταξίδευαν αρκετά, εκείνη έβλεπε και οδηγούσε, μετά τον θάνατο της αποφασίζει να κάνει ένα ταξίδι μόνος του, με το τρένο, κλείνει ένα δωμάτιο Airbnb, και ο ιδιοκτήτης του σπιτιού (Γιάννης Σαρακατσάνης) είναι λίγο παράξενος για τα δικά του γούστα, εκεί ξεκινά η περιπέτεια του, τα υπόλοιπα στην οθόνη, Mε Άλλα Μάτια.

Β.Α.: Πότε το απολαμβάνουμε αυτό;

Κ.Σ.: Ήδη έχει ξεκινήσει η ταινία το ταξίδι της στα φεστιβάλ, και ήδη πήρε 3 βραβεία χθες από το PRAGUE INTERNATIONAL MONTHLY FILM FESTIVAL στην Τσεχία, τώρα πότε θα έρθει εδώ στην Αθήνα δεν το γνωρίζω ακόμα. Γνωρίζω όμως ότι θα ταξιδέψει σε αρκετά φεστιβάλ ανά τον κόσμο. Να μην ξεχάσω να πω ότι την μουσική έχει γράψει ο Ζωρζ Κάτρης, και ειλικρινά είναι, για τα δικά μου γούστο, ΚΑΤΑΠΛΗΚΤΙΚΗ, δεν μπορώ να πω περισσότερα…

Κάποια στιγμή πρέπει να πάρουμε λίγο τα πράγματα στα χέρια μας

Β.Α.: Να γυρίσω λίγο στη Ρόδο. Πηγαίνεις; Έχεις κρατήσει επαφές με το μέρος;

Κ.Σ.: Πηγαίνω τακτικά στη Ρόδο. Μένουν οι αδερφές μου εκεί και τα ανίψια μου. Γενικά έχω σόι κάτω, οπότε πηγαίνω.

Β.Α.: Σε συναντήσαμε και υποψήφιο στις εκλογές πέρσι στα Δωδεκάνησα.

Κ.Σ.: Αρχικά κατέβηκα στις Ευρωεκλογές ως υποψήφιος Ευρωβουλευτής με την «Πλεύση Ελευθερίας» με την Ζωή Κωνσταντοπούλου και μετά στις εθνικές στα Δωδεκάνησα. Δεν πήγα καλά γιατί ήμασταν και καινούριο κόμμα.

B.A.: Έκανες μια προσπάθεια για ποιο λόγο; Τα προγνωστικά δεν ήταν υπέρ σου.

Κ.Σ.: Δεν υπήρχε περίπτωση ποτέ να κατέβω με κανένα…. θα το πω…. κερατά, το λέω πολύ έντιμα, στις εκλογές. Με τη συγκεκριμένη γυναίκα ( Ζωή Κωνσταντοπούλου) έχουμε γνωριστεί και έχουμε πει δύο καλησπέρες. Δεν ήμασταν κολλητοί, δεν ήμασταν φίλοι, ήμασταν γνωστοί που σιγά σιγά θαρρώ πως θα εξελιχθεί σε φιλία όλο αυτό, υπάρχει μια συμπάθεια και ένας σεβασμός προς το πρόσωπό της γιατί αυτή η γυναίκα είναι ντόμπρα, είναι καθαρή, ότι είπε το έχει κάνει.

Β.Α.: Και πες ότι εκλεγόσουν, τι θα άλλαζες; Είχες πρόγραμμα για τα Δωδεκάνησα ή ήσουν ο καλλιτέχνης που τον έχουμε δει στην τηλεόραση και λέμε άντε να τον ψηφίσουμε;

Κ.Σ.: Ναι, έχω πολιτική ματιά. Ήμουν σίγουρος ότι δεν υπήρχε περίπτωση να βγω. Γιατί ήταν πολύ φρέσκο και έγιναν πολύ γρήγορα τα πράγματα. Δεν έκανα ούτε διαφήμιση, ούτε μπήκα στη διαδικασία να κατέβω στη Ρόδο νωρίτερα για προεκλογικό αγώνα, κατέβηκα το Σάββατο το πρωί για να ψηφίσω και Κυριακή βράδυ έφυγα. Δεν πρόλαβα να δω φίλους και συγγενείς να τους ενημερώσω και να τους πω παιδιά κατεβαίνω. Κάποιους φίλους από τα τηλέφωνα.

Β.Α.: Είχες όμως πρόγραμμα για τη Ρόδο και τα Δωδεκάνησα;

Υπήρχαν στο μυαλό πολλά πράγματα, γιατί πολλά πρέπει να γίνουν. Όχι μόνο στη Ρόδο και τα Δωδεκάνησα, αλλά σε όλη την Ελλάδα. Θα μου πεις, τόσα προγράμματα που έχουμε ανακοινωθεί όλα αυτά τα χρόνια από όλα τα κόμματα έχει γίνει κάτι… Εγώ πάντως είμαι έτοιμος να πάρω το τουφέκι μου και να πάρουμε την Πόλη αν χρειαστεί. Το λέω μεταφορικά, με την καλή έννοια, ότι κάποια στιγμή πρέπει να πάρουμε λίγο τα πράγματα στα χέρια μας. Φτάνει ο καναπές, φτάνει η τηλεόραση, αν και αυτή είναι η δουλειά μου.

Ο Κωστής Σαββιδάκης ως Παπα-Γρηγόρης στις άγριες Μέλισσες

Άγριες Μέλισσες

Β.Α.: Τηλεόραση βλέπεις σήμερα;

Κ.Σ.: Βλέπω μόνο τις «Άγριες Μέλισσες».

Β.Α.: Πριν τις «Άγριες Μέλισσες» τι έβλεπες;

Κ.Σ.: Δεν έβλεπα. Έχω να δω τηλεόραση πολλά χρόνια και το λέω πολύ ειλικρινά.

Β.Α.: Γιατί την αποδοκίμαζες;

Κ.Σ.: Επειδή τρέχουμε όλη την ημέρα και ο χρόνος είναι πολύ πιεσμένος αφενός. Αφετέρου δεν υπήρχε μέχρι τώρα κάτι που να με ψήσει. Όπως τώρα, Οι «Άγριες Μέλισσες» κακά τα ψέματα ….

Β.Α.: Πρέπει να τις αναλύσουμε λίγο. Γιατί μπήκαν στη σύγχρονη καθημερινή ζωή τηλεοπτικά ενώ είναι μιας άλλης εποχής, και μεταφέρονται κυριολεκτικά στο χώρο και στο χρόνο και δείχνουν και άλλα ήθη και έθιμα; Δεν είναι ένα σύγχρονο έργο, με μια πρώτη προσέγγιση. Πως κέρδισε τον κόσμο όλο αυτό;

Κ.Σ.: Νομίζω ότι είναι στο DNA μας, ακόμα και των νέων παιδιών, των 7-8 ετών. Μου έστειλαν πρόσφατα ένα βιντεάκι στο messenger που είναι δυο αδέρφια, ένα 7 και ένα 6 και τα ρωτάνε για τις «Άγριες Μέλισσες» και λένε διάφορα. Λένε πράγματα για εκείνη την εποχή, για την θέση της γυναίκας στη κοινωνία, για τα πάντα, είναι εντυπωσιακό. Νομίζω ότι έχει καταγραφεί στο DNA μας ο ασβέστης που έβαφαν τις αυλές οι γιαγιάδες μας. Έχει καταγραφεί ο βασιλικός που μυρίζει . Έχει καταγραφεί αυτή η ζωή η όμορφη και φτωχική που έζησαν οι παππούδες και οι γιαγιάδες μας και όσο και αν δεν την ξέρουν τα νέα παιδιά, βλέποντας αυτό το σήριαλ κάτι τους ξυπνάει. Και νομίζω ότι είναι καλό που παίζεται τώρα γιατί μας θυμίζει και εμάς τι είχαμε και τι χάσαμε.

Β.Α.: Και γιατί δεν το έχει βαρεθεί ο κόσμος, 4 μέρες τη βδομάδα, τόσα επεισόδια; Και θα συνεχιστεί και τη δεύτερη χρονιά..

Κ.Σ.: Γιατί ήμαστε πάρα πολύ ωραίοι ηθοποιοί, ήμαστε κουκλιά. (γελάει). Κάνω χιούμορ τώρα.

Β.Α.: Αυτό δεν είναι αστείο, γιατί το κάστινγκ είναι ποιοτικότατο.

Κ.Σ.: Η Μιράντα Ρωσταντή έχει κάνει υπέροχη δουλειά στο κάστινγκ, μαζί με το Λευτέρη Χαρίτο το σκηνοθέτη μας και όλη την ομάδα. Και πέρα από καλούς ηθοποιούς και δεν θέλω να ευλογήσω τα γένια μου, έχουμε δέσει πάρα πολύ καλά μεταξύ μας. Πέρα από το σενάριο της Μελίνας Τσαμπάνη, του Πέτρου Καλκόβαλη και της συγγραφικής ομάδας, είναι ένα πολύ δυνατό χαρτί το κάστινγκ που έχει γίνει. Δεν το βαριέται ο κόσμος γιατί είναι γρήγορο. Οι εξελίξεις τρέχουν και δεν προλαβαίνεις. Δηλαδή δεν είναι όπως τα παλιά σήριαλ που πήγαιναν αργά και μία ιστορία θα κάναμε ένα μήνα να τη δούμε. Όπως τα καθημερινά, η Λάμψη για παράδειγμα του Φώσκολου. Έβλεπες ότι για μια ιστορία περνούσαν δέκα μέρες, αλλά ήταν άλλες εποχές, άλλοι ρυθμοί τότε.

Β.Α.: Ήθελε δουλειά ο ρόλος του Παπα – Γρηγόρη; Ή είναι κάτι απλό;

Κ.Σ.: Όλοι οι ρόλοι θέλουν δουλειά, ειδικά σε δουλειές που βλέπεις από το πρώτο σενάριο ότι θα είναι πετυχημένες, γιατί το θέμα δεν είναι να κάνεις κάτι και να έχει επιτυχία, να φτάσεις στην κορυφή. Το θέμα είναι να κρατηθείς στην κορυφή. Δεν είναι απλά ότι φτάσαμε στο 10. Πρέπει να μείνεις στο 10. Άντε να κατέβεις στο 9 και να ξαναπάς στο 10. Συνήθως τι κάνουμε; Κάνουμε επιτυχία και μετά λέμε «έλα μωρέ, εντάξει, την κάναμε, τα παρατάμε». Εδώ ευτυχώς είμαστε σε μια κατάσταση που η Μελίνα και ο Πέτρος έχουν δώσει σε όλους τους ήρωες έναν ξεχωριστό λόγο ύπαρξης, και έχουν σεβαστεί όλους τους ήρωες, με αποτέλεσμα όλοι με τον τρόπο τους να είναι πρωταγωνιστές, ακόμα και οι δεύτεροι ρόλοι, ακόμα και οι ρόλοι που έρχονται για τρία, τέσσερα επεισόδια, οπότε αυτό σου δίνει την όρεξη να δίνεις τον καλύτερο εαυτό σου και να προσπαθείς να κρατηθείς στην κορυφή…

Β.Α.: Δεν σταμάτησες ποτέ να δουλεύεις σαν ηθοποιός; Να πεις ότι α τώρα είμαι ηθοποιός, έφτασα και τα ξέρω όλα, πάω copy-paste.

Κ.Σ.: Όχι, είναι μεγάλο λάθος Βαγγέλη μου αυτό. Και όποιος το κάνει βάζει τρικλοποδιά στον εαυτό του. Η δουλειά μας θέλει συνέχεια διάβασμα, θέλει συνέχεια εξάσκηση, θέλει παρατηρητικότητα και πρέπει να είσαι alert , εκεί συνέχεια.

Β.Α.: Τι γνώμη έχεις για όσους δεν έχουν σπουδάσει υποκριτική, όμως δοκιμάζουν από κάποιο άλλο χώρο, μόντελινγκ, ριάλιτυ, τραγουδιστές κλπ, να μπουν σε ένα έργο; Άλλοι τα καταφέρνουν, άλλοι όχι. Πρέπει να έχεις σπουδάσει οπωσδήποτε για να δοκιμάσεις;

Κ.Σ.: Νομίζω ότι καλό θα ήταν να έχεις σπουδάσει, δεν νομίζω ότι θα πήγαινες εσύ ή εγώ να χειρουργήσουμε. Θα πήγαινες να κάνεις μια εγχείρηση ανοιχτής καρδιάς; Όχι. Ούτε και εγώ. Ούτε θα έγραφα μια συνταγή για χάπια σε κάποιον ασθενή. Οπότε καλό είναι να σπουδάζουμε. Τώρα αν κάποια παιδιά μπαίνουν στο χώρο από άλλο δρόμο, δεν το κρίνω. Νομίζω ότι ο χώρος χωράει πολλούς. Το θέμα είναι, θα μείνουν; θα κρατηθούν; Γιατί πολλοί είναι αυτοί που μπήκαν από άλλες πόρτες και πολύ λίγοι έμειναν.

Β.Α.: Ένας καλός ηθοποιός είναι αυτός που εξειδικεύεται σε ένα είδος ή τα παίζει όλα; Και δράμα και κωμωδία;

Κ.Σ.: Νομίζω ότι ένας καλός ηθοποιός πρέπει να διαβάζει καλά το κείμενο. Πρέπει να μελετάει. Δεν μπορείς να αποκλείσεις κάποιον και να του πεις ότι δεν κάνει για κωμωδία, αλλά κάνεις μόνο για τραγωδία. Νομίζω ότι όλοι κάνουμε για όλα. Μπορεί κάποιος να έχει ευκολία στην κωμωδία και κάποιος στην τραγωδία. Αν δουλέψεις, θα πετύχεις και τα δύο. Βέβαια αν δεν έχω φωνή δεν μπορώ να κάνω μιούζικαλ. Γιατί πρέπει να δουλέψω και τη φωνή μου και την κίνησή μου. Αν δουλέψω και φωνή και κίνηση, ναι τότε μπορώ να κάνω και μιούζικαλ

Άρα να ξέρουμε και τα όριά μας.

Να καταλαβαίνεις και να λες ότι μέχρι εκεί φτάνω, δεν πάω παραπάνω. Βέβαια θα μου πεις εσύ τώρα πως πήγες στην Νέα Υόρκη και έκανες μιούζικαλ; Για μένα ήταν μεγάλη ευλογία, και μεγάλη τύχη, γιατί ούτε καλός τραγουδιστής είμαι, ούτε καλός χορευτής. Έτυχε όμως οι συνθήκες να είναι υπέρ μου, δούλεψα βέβαια και πολύ σκληρά για αυτήν την παράσταση, και δόξα τω Θεώ τα πήγα μια χαρά. Είναι αυτό που λέμε ότι μπήκα στα βαθιά και κολύμπησα.

Β.Α.: Στην καθημερινή σου ζωή τραγουδάς κανένα τραγούδι; Τι μουσική ακούς;

Κ.Σ.: Τραγουδάω μόνος μου. Μ’ αρέσουν τα ελληνικά πάρα πολύ, τα κλασσικά, μ’ αρέσει η εκκλησιαστική μουσική που νομίζω ότι είναι μεγάλος πλούτος.

Β.Α.:  Στην προσωπική του ζωή ο Κωστής Σαββιδάκης, πιστεύει στο Θεό; Ποια είναι η σχέση σου;

Κ.Σ.: Πιστεύει. Είναι καλή η σχέση του με το Θεό. Ο νονός που με βάφτισε ήταν παπάς και η γυναίκα του παπαδιά και ο γιος παπαδάκι. Με βάφτισε μια οικογένεια που ήταν μέσα στην εκκλησία. Έχω μεγαλώσει μέσα στην εκκλησία και εγώ και έχω πάει κατηχητικό. Έχω κάνει το παπαδάκι για αρκετά χρόνια και γενικά πιστεύω. Πιστεύω ότι υπάρχει κάτι εκεί πάνω που αν δεν υπήρχε ουαί και αλλοίμονό μας.

Νομίζω πως μας δουλεύουν ψιλό γαζί με τον κορωναιό.

Β.Α.: Πως είναι τα πράγματα τώρα που ο κορωναϊός έφερε lock down και στην τέχνη και στον πολιτισμό;

Κ.Σ.: Νομίζω ότι μας δουλεύουν ψιλό γαζί. Θεωρώ ότι μας κοροϊδεύουν γιατί δεν μπορεί να υπάρχουν 2 μέτρα και 2 σταθμά. Δηλαδή δεν μπορείς να κλείνεις τα θέατρα ή να βάζεις περιορισμό 50% και να έχεις τα αεροπλάνα γεμάτα. Και αναρωτιέσαι : «Παιδιά μας κοροϊδεύετε;»

Νομίζω ότι υπάρχει η γρίπη που την λένε κορωναϊό. Είναι μια γρίπη. Όπως όλες οι γρίπες. Έχει περάσει ο κόσμος πανδημίες και πανδημίες. Ποτέ δεν έχει γίνει αυτό. Ποτέ δεν έχουν επιτεθεί έτσι στην Εκκλησία, να κλείσουν τις εκκλησίες. Ποτέ δεν έχουν σταματήσει να χτυπάνε τις καμπάνες. Εντάξει, λέτε ότι κολλάει από την Θεία Κοινωνία, αλλά την καμπάνα γιατί τη σταματάς χριστιανέ μου; Θα σε κολλήσει το ντιν νταν; Μην τρελαθούμε! Και να έχεις στα αεροπλάνα όλες τις θέσεις γεμάτες. Άρα κάτι δεν είναι στη θέση του. Κάτι δεν μας έχουν πει. Κάτι δεν πάει καλά. Και χτυπάνε τον πολιτισμό μας. Όλοι καταλαβαίνουμε τι γίνεται. Έχω φτάσει σε μια ηλικία που δεν μου επιτρέπεται να μην μιλάω, να καταπίνω την γνώμη μου. Θα την πω πολύ ευγενικά, δεν θα βρίσω, αλλά μην με θεωρούν και ηλίθιο, μην υποτιμούν την νοημοσύνη μας… Ξέρω πολύ καλά τι γίνεται. Όλοι ξέρουμε.

Β.Α.: Ένας / μια ηθοποιός ή σκηνοθέτης που ήθελες πολύ να συνεργαστείτε αλλά δεν πρόλαβες να το κάνετε; Κάποιο καλλιτεχνικό απωθημένο;

Κ.Σ.: Δεν θα το έλεγα απωθημένο γιατί θεωρώ ότι πρέπει να είσαι πολύ πληγωμένος και πολύ βασανισμένος για να γίνεις ηθοποιός. Πρέπει να έχεις πολλά εσωτερικά τραύματα. Δεν υπάρχει ηθοποιός που δεν έχει περάσει δύσκολα στα παιδικά του χρόνια ή δεν έχει περάσει κάτι που να τον έχει σημαδέψει. Υπάρχουν βέβαια και εξαιρέσεις που θέλουν να γίνουν ηθοποιοί για να τους δει η θεία τους και οι φίλοι τους να παίζουν. Αλλά ηθοποιός για να είσαι, πρέπει να είσαι λίγο ή πολύ πειραγμένος. Εγώ θέλω να πιστεύω ότι έχω γίνει καλά, γιατί υπάρχει θεραπεία. Και γιατί λέω ότι πιστεύω ότι έχω γίνει καλά; Γιατί δεν θεωρώ ότι έχω απωθημένα να παίξω με κάποιους. Μακάρι να μπορούσα να παίξω με τους μεγάλους ηθοποιούς που έχουν περάσει στην Ελλάδα. Δεν έτυχε. Μακάρι να μπορέσω να παίξω με τους επόμενους που υπάρχουν και είναι εν ζωή. Δεν θα πεθάνω όμως κιόλας, είτε γίνει είτε δεν γίνει. Είμαι καλά στην υγεία μου, αυτό είναι το πιο βασικό για μένα και θέλω να είμαι πάντα εκεί που αναπνέω καλά. Αν σε μία δουλειά συνεργάζομαι με έναν ταλαντούχο ηθοποιό, πάρα πολύ μεγάλο όνομα και είναι άρρωστος, δεν θέλω να συνεργαστώ ποτέ ξανά μαζί του. Θέλω να είμαι με ανθρώπους που με σέβονται, τους σέβομαι, είμαι καλά και αναπνέω καλά. Νομίζω ότι το μεγαλύτερο ταλέντο είναι να είσαι ΑΝΘΡΩΠΟΣ… Δεν ξέρω αν είναι κατανοητό αυτό, γιατί υπάρχει πολλή «αρρώστια» στη δουλειά μας.

Β.Α.: Τι ανακάλυψες, τι ένιωσες, τι διαφορετικό έζησες στις λίγες στιγμές που δούλεψες για να υποδυθείς τον τυφλό ; Πως είναι η ζωή χωρίς όραση;

Κ.Σ.: Δεν μπορώ να το πω, γιατί ενώ υποδύομαι τον τυφλό, έβλεπα. Η μεγάλη μου δυσκολία ήταν στο να μην φαίνεται ότι βλέπω. Εκεί είναι που πρέπει να πείσεις και τους άλλους, γιατί εγώ έβλεπα. Υπήρχε μια σκηνή, στο τέλος που έπρεπε να βλέπω απέναντί μου ακριβώς, υπήρχε η κάμερα εκεί που έπρεπε να βλέπω, και να πω κάποια λόγια που ήταν στο φινάλε της ταινίας. Την ώρα που τα έλεγα, έβλεπα και τον Μιχάλη, έναν υπέροχο συνεργάτη που είναι στην κάμερα, ο Μιχάλης απλά κρατούσε στο ένα χέρι το κινητό του, χωρίς να κάνει κάτι, εμένα μου τραβούσε την προσοχή, γιατί είναι αυτό που είπα και πριν, ότι η μεγαλύτερη δυσκολία ήταν ότι έβλεπα αυτά που δεν έπρεπε να δω. Δεν ξέρω τι είδα όμως ως τυφλός Βαγγέλη μου. Νομίζω ότι ένιωσα τα ακουμπήματα..

Β.Α.: Τα μηνύματα όλων των άλλων αισθήσεων, που λέμε εμείς.

Κ.Σ.: Ναι. Κάτι που μέχρι εκείνη τη στιγμή ίσως δεν το σκεφτόμουν. Έπρεπε να πιάσω τον καναπέ για να δω που είναι και να κάτσω, να πιάσω το ποτήρι μου, να το ακουμπήσω προηγουμένως, να ανάψω το τσιγάρο μου. Όλα αυτά που εσύ τα ξέρεις. Ήταν ωραία εμπειρία και πολύ δύσκολο όλο αυτό.❝

❝ Το θέατρο είναι για την ψυχούλα μας.

Το θέατρο είναι για να στοκάρουμε και να κλείνουμε πληγές.

Γιατί από το θέατρο δεν μπορείς να ζέσεις,

δεν μπορείς να πληρώσεις λογαριασμούς, δεν πληρώνει το θέατρο, δυστυχώς❞

Ο Κωστής Σαββιδάκης
Photo by Giorgos Kyropoulos

Β.Α.:  Θέατρο, κινηματογράφος ή τηλεόραση;

Κ.Σ.: Θα στα βάλω με τη σειρά. Κινηματογράφος που τον λατρεύω, τηλεόραση και τελευταίο το θέατρο.

Β.Α.: Ίδρυσες θεατρική ομάδα για να μην κάνεις θέατρο;

Κ.Σ.: Είναι αυτό που έλεγα πριν. Αν αισθάνεσαι ότι έχεις γίνει καλά δεν το χρειάζεσαι τόσο πολύ το θέατρο. Το θέατρο είναι για την ψυχούλα μας. Το θέατρο είναι για να στοκάρουμε και να κλείνουμε πληγές. Γιατί από το θέατρο δεν μπορείς να ζέσεις, δεν μπορείς να πληρώσεις λογαριασμούς, δεν πληρώνει το θέατρο, δυστυχώς. Οπότε πας για την ψυχούλα σου. Πρώτα μ’ αρέσει ο κινηματογράφος, μετά η τηλεόραση, μ’ αρέσει πάρα πολύ η διαφήμιση και ευτυχώς είμαι από τους τυχερούς που έχω κάνει γύρω στις 12-13 διαφημίσεις, και τέλος για την ψυχούλα μας, θέατρο…

Β.Α.: Το μήνυμά σου στα νέα παιδιά που σκέφτονται να δοκιμάσουν την τύχη τους στο χώρο του θεάματος, είτε γράφοντας ένα σενάριο, είτε σκηνοθετώντας, είτε στην υποκριτική. Μια συμβουλή, μια οδηγία;

Κ.Σ.: Να μάθουν και άλλη μία τέχνη για ασφάλεια και να διαβάζουν πολύ. Αν το αγαπούν πάρα πολύ, να το κάνουν. Αν μη τι άλλο να το δοκιμάσουν και όπου τους βγάλει. Θέλει πάρα πολύ υπομονή και επιμονή. Κι αν είναι εντάξει με την ψυχούλα τους, να το ακολουθήσουν και να μην το αφήσουν.

Β.Α.: Και τα επόμενά σου βήματα; Συνεχίζεις «Άγριες μέλισσες», τι άλλο να έχουμε στο νου μας και να περιμένουμε;

Περιμένουμε το Σεπτέμβριο, πρώτα ο Θεός γιατί (η γρίπη) ο κορωναϊός μας χτύπησε, να βγει το «Δείπνο του βοσκού» του Γιάννη Στραβόλαιμου, μια ταινία που υποδύομαι το βοσκό και έχει να κάνει με ένα βοσκό που πάει να βρει τον Ιησού. Από το Πάσχα ήταν να βγει. Θα βγει μάλλον το Σεπτέμβρη. «Η εξορία του Βασίλη Μαζωμένου» είναι μια άλλη ταινία που έχει ξεκινήσει το ταξίδι της στα φεστιβάλ και που θα πάει και στις Κάννες. Το «ΤΙΣΙΣ» που προσπαθούμε 5 χρόνια να το ολοκληρώσουμε, ολοκληρώθηκε φέτος, δόξα τω Θεώ και τώρα είναι στο μοντάζ, οπότε και αυτή η ταινία του Γιώργου Ευαγγελόπουλου θα βγει, αν όλα πάνε καλά γύρω στα Χριστούγεννα. Οπότε περιμένουμε 3 ταινίες μεγάλου μήκους, μια μικρού μήκους «Με άλλα μάτια» του Γιώργου Λεοντακιανάκου και το Σεπτέμβρη μάλλον θεατρικά θα είμαι σε μία μουσικοποιητική παράσταση που έχει να κάνει με τον Καβάφη. «ΤΑ ΚΑΒΑΦΙΚΑ» (από την Λέψιους στην Οικουμένη) Μουσική – θεατρική παράσταση για μεσόφωνο, πιάνο και δυο αφηγητές, βασισμένη σε ποιήματα του Κωνσταντίνου Π. Καβάφη Δραματουργική επεξεργασία – σύνθεση κειμένων – αφήγηση Αγαθή Δημητρούκα, μελοποίηση ποιημάτων – πιανιστική συνοδεία Αντώνης Κυζούλης, ερμηνεύει η μεσόφωνος – Μπέττυ Χαρλαύτη αφήγηση – Κωστής Σαββιδάκης. Αυτό είναι είδηση για το meallamatia.gr! Δεν το έχω ανακοινώσει ακόμη.

Β.Α.: Με το καλό λοιπόν, καλή επιτυχία σε όλα. Ευχαριστούμε πάρα πολύ που στήριξες το meallamatia.

Κ.Σ.: Εγώ ευχαριστώ, εσάς που στηρίζετε τον κόσμο και μας δείχνετε με άλλα μάτια τις ομορφιές που κάνετε.

Επαγγελματικό Βιογραφικό

Στο θέατρο:

2018 Faux-Bia! The Musical! σκην. A. Sandora Carnegie Hall N.Y.
2017 Μετά την Βάρκιζα του Μ. Αδαμίδη σκην.Κ.Κωνσταντόπουλος Θέατρο Αλκμήνη
2015-16 SPEED DATE του Γ. Ηλιόπουλου σκην. Γ. Ηλιόπουλου Θέατρο Καρέζη
2014-15 Ω! Τι κόσμος μπαμπά του Κ. Μουρσελά σκην. Ν Χατζηπαππά Θέατρο Προσκήνιο
2014 Παραμύθια της αγάπης και της ελπίδας της Λουκίας Ρικάκη σκην. Κ. Κωνσταντόπουλος Θέατρο Αλκμήνη
2013 μετά Φόνου και Πάθους των Μ. Βασιλοπούλου Λ. Πεσκετζή σκην.Κ. Κωνσταντόπουλος Θέατρο «Διάχρονο»
2013 Ο πλανήτης του ΟΛΑ σκην. Ευγενία Φώη
2012 FAUX-ΒΙΕΣ της Αγγελικής Σάντορα σκην.Κ.Κωνσταντόπουλος, Θέατρο «Συν Κάτι»
2011 ΣOΜΌΝ ΣΑΤΈΝ του Alan Ball σκην.Κ.Κωνσταντόπουλος, Θέατρο «Συν Κάτι»
2011 Μαύρο ζώο – θλίψη σκην.Κ.Κωνσταντόπουλος Γαλλικό Ινστιτούτο
2007 Άγγελοι της Ισπανικής Τέχνης , σκην.Κ.Κωνσταντόπουλος, ΔΗΠΕΘΕ Ρόδου
2007 Η σχέση σας…προωθείται του Ζαφείρη Βάλβη σκην.Κ.Κωνσταντόπουλος,
2006-2007 Hedda Gabler , σκην.Γ.Μανταρόπουλος, Tesman
2000 Desperados του Γ. Ηλιόπουλου , σκην.Κ.Κατσουλάκη, Θεατρική Ομάδα «Πράξις»
1997-1998 Ματωμένος Γάμος , σκην.Κ.Κατσουλάκη, ΔΗΠΕΘΕ Ρόδου
1996-1997 Η Πινακοθήκη των Ηλιθίων , σκην.Κ.Κατσουλάκη, Θεατρική Ομάδα «Πράξις»
1996 Το Μάτς του Μανιώτη, σκην.Σ.Καρδούλια, ΔΗΠΕΘΕ Ρόδου
1995-1996 Το όνειρο του Σκιάχτρου , σκην.Α.Μπαμπούνη,
1995 Αχ Πατρίδα μου γλυκιά , σκην.Λ.Κελαηδόνη, Θίασος Βαγενά – Κελαηδόνη
1993-1994 Καλησπέρα κύριε Σουρή , ποιητική βραδιά, σκην. Ν. Χατζηπαπάς
1993 Ιστορίες του Παππού Αριστοφάνη , σκην.Ρ.Καπετανάκη,

Στην τηλεόραση:

2014 Με τα παντελόνια κάτω σκην. Β. Θωμόπουλου ρόλος φαρμακοβιομήχανος MEGA
2011- 2012 Βασιλιάδες σκην. Στάμος Τσάμης ρόλος υδραυλικός ΑΝΤ1
2011 Οικογενειακής ιστορίες σκην. Αλέκος Κυράνης ρόλος Σωκράτης ALPHA
2009-10 « Πολυκατοικία », σκην . Β. Θωμόπουλου Σ. Μιχαλόπουλου ρόλος Πραγματογνώμονας, MEGA
2008 Λόλα, σκην. Κ.Κωστόπουλος ρόλος Ερρίκος ΑΝΤ1
2008 Rewind , Σεμίνας Διγενή, σκην. Ν.Χατζηαγγελής, ΝΕΤ
2007 Λατρεμένοι μου Γείτονες , σκην.Π.Ανδρακάκης, ρόλος Ηλίας, MEGA
2007 Αν Μ’ αγαπάς , σκην.Π.Αλεξόπουλος – Β.Μουσούδης, ρόλος Γεράσιμος, ALPHA
2007 Singles 2 , σκην.Σ.Μπλάτσος, ρόλος Τζίμης ο άγριος , MEGA
2005-2007 Έρωτας , σκην.Κ.Κωστόπουλος – Κ.Κοκκινίδου – Σ.Μιχαλόπουλου, ρόλος Σπύρος, ΑΝΤ1

Στον κινηματογράφο :

2017 ( UN ) FAMILIAR σκην. Σ.Ορφανου & Χ. Συμεωνίδης ρόλος εργένης , μικ. μήκους
2017 Lets-talk-about-love σκην. Alexis Quantas ρόλος ενοικιαστείς, μικρού μήκους
2016 ΤΙΣΙΣ σκην. Γεώργιος Ευαγγελόπουλος, ρόλος βασιλιάς των αθανάτων, μεγά. μήκους
2014 Ακρόαση σκην. Αντώνης Κωνσταντουδάκης ρόλος σκηνοθέτης, μικρού μήκους
2014 Segreto σκην. Δημήτρης Μαγκιόρος ρόλος παππούς, μικρού μήκους
2014 Κελί σκην. Αντώνης Κωνσταντουδάκης ρόλος διευθυντής, μεγάλου μήκους
2014 A DAY WITH MY FATHER σκην. Alexis Quantas ρόλος πατέρας, μικρού μήκους
2014 RESTART σκην. Αγγελική Σπηλιωτοπούλου ρόλος σύζυγος, μικρού μήκους
2014 οδός Αθηνάς σκην. Ελένη Στασιού ρόλος πελάτης, μικρού μήκους
2014 Faces decoded σκην. Ελένη Λαζαρίδη ρόλος αφεντικό, μικρού μήκους
2013 B Rhesus Αρνητικό σκην. Νίκος Παναγιώτου ρόλος γιατρός, μεγάλου μήκους
2012 Του εχθρού μου σκην.Γιώργος Τσεμπερόπουλος ρόλος μπογιατζής, μεγάλου μήκους
2012 Runaway Day σκην. Δημήτρης Μπαβέλλας ρόλος ηδονοβλεψίας, μεγάλου μήκους
2012 PAYBACK TIME σκην. Άρης Χατζόπουλος ρόλος Σπύρος, μεγάλου μήκους
2011 No Parking σκην. Στάμος Τσάμης ρόλος Ανάπηρος, μικρού μήκους
2011 The Blink σκην. Γεώργιος Λογοθέτης ρόλος Άγιος Πέτρος, μικρού μήκους
2010 Ανώνυμος, σκην.Β.Φακήνος, ρόλος Σεκιούριτι, μικρού μήκους
2009 Ραπαμυθί σκην. Νίκος Τσατσάνης ρόλος Βιβλιοπώλης, μικρού μήκους
2009 « Χαριστική Βολή », σκην. Μ. Βιτσεντζάκη, ρόλος Θωμάς, μικρού μήκους
2008 Without Borders , σκην.Ν.Γκαϊτατζής, ρόλος Αστυνόμος, μεγάλου μήκους
2008 Μπάσταρδος , σκην.Β.Φακήνος, ρόλος Πέτρος, μικρού μήκους

Άλλες δραστηριότητες :

2014-15 – 16 « Πλάτωνος Απολογία Σωκράτους », σκην. Κωνσταντόπουλος, Βοηθός Σκηνοθέτη, οργάνωση παραγωγής : θέατρο θέατρο Αλκμήνη
2013 «ΚΤΕΛ Πελοποννήσου» σκην. Κωνσταντόπουλος, Βοηθός Σκηνοθέτη, οργάνωση παραγωγής : θέατρο ΑΡΓΩ
2011-12 -13 «Ο Μέγας Ιεροεξεταστής», σκην. Κωνσταντόπουλος, Βοηθός Σκηνοθέτη, οργάνωση παραγωγής : θέατρο studio Κυψέλης – 2013 θέατρο faust – 2014 θέατρο Αλκμήνη
2011 «Νουμηνία », σκην. Κωνσταντόπουλος, Βοηθός Σκηνοθέτη, οργάνωση και εκτέλεση παραγωγής : θέατρο studio Κυψέλης
2009 «Η μυστική μοναξιά των Ατρειδών », σκην. Κωνσταντόπουλος, εκφώνηση πρόλογου – επίλογου, Βοηθός Σκηνοθέτη, οργάνωση και εκτέλεση παραγωγής : θέατρο ΄΄ΕΝΑΣΤΡΟ΄΄
2009 « Φεστιβάλ μονολόγων», αφιερωμένο στον Γιάννη Ρίτσο με 16 θεατρικές παραστάσεις και 22 κινηματογραφικές ταινίες με τη ζωή και το έργο του Γιάννη Ρίτσου, οργάνωση και εκτέλεση παραγωγής : θέατρο ΄΄ΕΝΑΣΤΡΟ΄΄
2008 – 2009 ΡΙΤΤΕΡ, ΝΤΕΝΕ, ΦΟΣ , σκην.Κ.Κωνσταντόπουλος, Βοηθός Σκηνοθέτη οργάνωση και εκτέλεση παραγωγής : θέατρο ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΤΑΜΙΤΗΣ
2008 ΤΟ ΑΛΦΑΒΗΤΑΡΙ ΤΩΝ ΑΣΤΡΩΝ , σκην.Κ.Κωνσταντόπουλος, Βοηθός Σκηνοθέτη –οργάνωση και εκτέλεση παραγωγής : Περιοδεία
2008 Σωτηρία με λένε , σκην.Κ.Κωνσταντόπουλος, (εκφώνηση – ρόλος Στάθης ) Βοηθός Σκηνοθέτη . Θέατρο ΣΤΟΑ

Αφίσα από την ταινία "Το Δείπνο του Βοσκού"

Σχετικά με τον συντάκτη

Βαγγέλης Αυγουλάς
Δικηγόρος, Πρόεδρος του Οίκου Ναύτου, Τακτικός Εκπρόσωπος στην Ελλάδα της Διεθνούς Οργάνωσης VIEWS για νέους με προβλήματα όρασης

Αφήστε σχόλιο

ΧΟΡΗΓΟΙ

Επιστροφή στην κορυφή

Συνεχίζοντας να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. Περισσότερες πληροφορίες.

Οι ρυθμίσεις των cookies σε αυτή την ιστοσελίδα έχουν οριστεί σε "αποδοχή cookies" για να σας δώσουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία περιήγησης. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτή την ιστοσελίδα χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις των cookies σας ή κάνετε κλικ στο κουμπί "Κλείσιμο" παρακάτω τότε συναινείτε σε αυτό.

Κλείσιμο