Παιδί που κάνει Τραμπολίνο

Τον τελευταίο καιρό συνειδητοποιώ πως η κίνηση επηρεάζει θετικά τα παιδιά τόσο την κατάκτηση όσο και την εμπέδωση εννοιών.

Η Ανάτ Μπανιέλ είναι ψυχοθεραπεύτρια και αναφέρει πως η κίνηση είναι τροφή για τον εγκέφαλο, κάθε εγκέφαλο, είτε είναι υγιής είτε αυτιστικός είτε με εγκεφαλική παράλυση είτε με οποιαδήποτε άλλη διάγνωση.

Τα παιδιά με την κίνηση είναι πιο συγκεντρωμένα και δείχνουν πιο ενδιαφέρον κατά τις μαθησιακές δραστηριότητες. Επίσης συμμετέχουν όλες οι αισθήσεις σε αυτές τις δραστηριότητες.

Ας δώσουμε κάποια ενδεικτικά παραδείγματα:

Διαδρομές με ‘’εμπόδια’’.Ενσωματώστε δραστηριότητες μάθησης σε διαδρομές με εμπόδια. Πχ 1: Το παιδί ας κάνει κουτσό μέχρι να φτάσει στο τραπέζι για να γράψει ένα γράμμα, έναν αριθμό ή να κλείσει ένα ρήμα ή ουσιαστικό ή να κάνει μια πράξη. Επιπλέον μπορούμε να βάλουμε κώνους για να το κάνουμε πιο διασκεδαστικό. Επιπρόσθετα μπορούμε να κρύψουμε τις έννοιες που έχουμε επεξεργαστεί με τα παιδιά για να κάνουμε πιο διαδραστική τη μάθηση.

Πχ 2: Το παιδί μπορεί να ολοκληρώσει τη δραστηριότητα όπου του ζητείται και στη συνέχει να
ρίχνει ένα καλάθι σε μια μπασκέτα

Πχ 3: Το παιδί αντίστοιχα μπορεί να κάνει τραμπολίνο για να μετράει ή να κλίνει ρήματα- ουσιαστικά-επίθετα ή να λέει την προπαίδεια

Πιάσε και Πες. Ρίχνουμε τη μπάλα ο ένας στον άλλον και λέμε εποχές, την προπαίδεια, ρήματα, ουσιαστικά, αντικείμενα, φρούτα, λαχανικά,μέρη του σώματος κτλ.

Θέλω να τονίσω ότι επειδή ο στόχος μας είναι μαθησιακός και όχι κινητικός δεν μας ενδιαφέρει πχ αν το παιδί δεν πετάει τη μπάλα καλά ή δεν βάζει όλα τα καλάθια.

Επιβραβεύουμε και ενθαρρύνουμε την κάθε προσπάθεια!

Καλή διασκέδαση!!

Σχετικά με τον συντάκτη

Ειρήνη Παπαδοπούλου
Κοινωνική Λειτουργός με εξειδίκευση στην Ειδική Αγωγή

Αφήστε σχόλιο