Πορτοκαλί ανθρωπάκια που έχουν μπροστά τους καροτσάκια του σούπερ μάρκετ και στη μέση ένα ανθρωπάκι μπλε μέσα σε ένα κόκκινο κύκλο που και αυτό έχει μπροστά του καρότσι του σούπερ μάρκετ

Έλληνες. Ένας καταπληκτικός λαός. Εύστροφοι, μαχητές, δύσκολα μπαίνουμε σε καλούπι, όταν λειτουργούμε συλλογικά . Το “σύστημα” θέλει πάντα να λειτουργούμε ως μονάδες, για να μπορεί να μας κατευθύνει, προς όφελος μεγάλων συμφερόντων. Ξεχνάμε εύκολα, δεν αλλάζουμε εύκολα συνήθειες. Δεν αγοράζουμε με βάση το συμφέρον μας, όσο περίεργο κι αν ακούγεται αυτό.

Γυρίζω κάποια χρόνια πίσω στη μνήμη μου και θυμάμαι μια ωραία διαφήμιση στην τηλεόραση, που προσπαθούσε να μας πείσει να αγοράζουμε ελληνικά προϊόντα. Γιατί;

Έχουμε καταναλωτική συνείδηση;

Τι πρέπει να υπολογίζω πριν από κάθε αγορά μου;

Πως θα επιλέξω κατάστημα με βάση το συμφέρον μου (ατομικό και συλλογικό) ;

Τι με απασχολεί περισσότερο; Η ποσότητα ή η ποιότητα;

Είναι σημαντική και γιατί η προέλευση του προϊόντος;

Πολλές ερωτήσεις. Εδώ λοιπόν θα προσπαθήσω απλά να πω τι κάνω εγώ. Επιλέγω καταστήματα ελληνικών συμφερόντων. Προσπαθώ να αγοράζω μόνο ελληνικά προϊόντα, εφόσον υπάρχουν, η από χώρες που δείχνουν έμπρακτα ότι είναι εταίροι μας. Δεν αγοράζω προϊόντα από ελληνικές εταιρείες που έχουν “μετακομίσει” σε ξένα κράτη και έχουν αφήσει μεγάλες τρύπες στη απασχόληση και την οικονομία μας. Προσπαθώ να αγοράζω με γνώμονα την ποιότητα περισσότερο και λιγότερο την ποσότητα. Τις ελληνικές “μάρκες” κι ας είναι λίγο “ακριβότερες”, κάτι που δεν ισχύει στην ουσία γιατί υπάρχει το πιο γνωστό “τέχνασμα” μικρότερη τιμή με μεγάλα γράμματα, μικρότερη ποσότητα με μικρά γράμματα.

Υπάρχει ένα ασαφές νομικό πλαίσιο σχετικά με τη λειτουργία των μεγάλων πολυεθνικών που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα. Συνήθως μέσω εταιρειών με πολύπλοκη σύνθεση, μια μεγάλη ουρά εταιρειών με πολύ μικρή συμμετοχή επί τοις εκατό, μια υποτυπώδης “πυραμίδα” που λόγω της περίεργης και καθόλου τυχαίας νομοθεσίας, αποφεύγουν τη φορολογία στις χώρες που δραστηριοποιούνται.

Υπάρχει βέβαια ο Δούρειος Ίππος της πρόσθεσης της λέξης “HELLAS” με σκοπό να μας παραπλανήσουν. Αυτή η λέξη όσο “όμορφη” κι αν είναι, δεν σημαίνει τίποτα, εκτός από την αναφορά της στο διακριτικό τίτλο τους. Όταν τα χρήματα από την αγορά προϊόντων πηγαίνουν σε ελληνικά χέρια, ” γυρίζουν” και πάλι στην ελληνική αγορά . Αύξηση τζίρου, αύξηση της απασχόλησης είναι τα μεγαλύτερα οφέλη που μπορούμε να έχουμε.

Δεν “πέφτω” στην παγίδα των “φθηνών” προϊόντων αμφιβόλου προελεύσεως.

Δεν “πέφτω” στην παγίδα της ποσότητας χωρίς ποιότητα.

Δεν “πέφτω” στην παγίδα του “στημένου παιχνιδιού που είναι στα μέτρα τους”.

Έχω την επιλογή να “κάνω” εγώ παιχνίδι.

Διαβάστε επίσης:

Άγρια ζώα στον αστικό ιστό

Σχετικά με τον συντάκτη

Μέλος Δ.Σ. Συλλόγου ΑμεΑ Ιλίου

One comment for “Καταναλωτική Συνείδηση: αγοράζω ελληνικά

Αφήστε σχόλιο

ΧΟΡΗΓΟΙ

Επιστροφή στην κορυφή