Χέρι με μολύβι που γράφει και ο τίτλος τος άρθρου "Κακογραφία vs δυσγραφία"

Σε αυτό το άρθρο θα μιλήσουμε για τη διαφορά ανάμεσα στην κακογραφία και τη δυσγραφία καθώς όλο και πιο πολύ νιώθω, πως οι γονείς ανησυχούν πολύ για την ποιότητα γραμμάτων των παιδιών τους.

Πάμε να ξεκινήσουμε λοιπόν με τη βασική διαφορά, η κακογραφία μπορεί να παρατηρείται σε συγκεκριμένες καταστάσεις πχ: όταν ένα παιδί έχει άγχος, βαριέται να γράψει ή είναι κουρασμένο ενώ η δυγραφία είναι μια μόνιμη κατάσταση σε όλα τα πλαίσια που γράφει το παιδί. Να σημειωθεί εδώ ότι στη δυσγραφία, πολλές φορές ούτε το παιδί καταλαβαίνει τα γράμματά του.

Μια άλλη διαφορά είναι πως η δυσγραφία είναι μια ειδική μαθησιακή δυσκολία που μάλιστα, ο μαθητής δικαιούται και απαλλαγή από τις γραπτές εξετάσεις σε αντίθεση με την κακογραφία όπου δεν αποτελεί μια μαθησιακή δυσκολία, καθώς ο μαθητής μπορεί τις περισσότερες φορές να διορθώσει το γραπτό του.

Συνεχίζοντας τις διάφορες, θα δούμε πως το παιδί με δυσγραφία κάνει ορθογραφικά λάθη , δεν βάζει τόνους, και δεν αφήνει διαστήματα ανάμεσα στις λέξεις, ενώ το παιδί με κακογραφία δεν θα κάνει ορθογραφικά λάθη και θα είναι συνεπής τις περισσότερες φορές με τα διαστήματα και τον τονισμό, όταν είναι συγκεντρωμένος και προσέξει το γραπτό.

Εφόσον έχετε κάποιες υποψίες πως το παιδί σας έχει δυσγραφία, είναι καλό το παιδί σας να αξιολογηθεί από δημόσιο φορέα με μια κατάλληλη διεπιστημονική ομάδα που θα σας κατευθύνει. Για την παρέμβαση της δυσγραφίας, πρωταρχικό ρόλο “παίζει” ο εργοθεραπευτής και στη συνέχεια ο ειδικός παιδαγωγός.

Κάποια πρώτα βήματα που μπορούμε να κάνουμε μαζί με το παιδί, ώστε να διορθώσει την ποιότητα των γραμμάτων του είναι:

  • Χρησιμοποιούμε μολύβια με μαλακή μύτη
  • Χρησιμοποιούμε βοηθήματα λαβής
  • Επιμένουμε σε ασκήσεις πρώτης γραφής
  • Φτιάχνουμε λέξεις με πλαστελίνη, με πηλό
  • Παίζουμε με λαβύρινθους
  • Γράφουμε σε τετράδια με γραμμές
  • Δίνουμε κάποιους κανόνες γραφής στο παιδί, θα βοηθούσε να ήταν οπτικοί.

Εννοείται, πως θα πρέπει να ενθαρρύνουμε τα παιδιά και όχι να τα απογοητεύουμε για την ποιότητα των γραμμάτων του.

Εδώ, θέλω να πω πως τόσο για την κακογραφία, όσο και για τη δυσγραφία είναι καλό να επέμβουμε στα πρώτα χρόνια του δημοτικού, καθώς όσο περνάνε τα χρόνια αφενός οι δυσκολίες στη γραφή παγιώνονται και αφετέρου τα παιδιά δεν θέλουν να αλλάξουν τον τρόπο γραφής του.

Ένα πολύ ωραίο διαδικτυακό σεμινάριο που μπορείτε να παρακολουθήσετε είναι στον παρακάτω σύνδεσμο και νομίζω θα σας λύσει Webinar “Δυσγραφία ή Κακογραφία: Ορισμοί, χαρακτηριστικά και τρόποι αντιμετώπισης” πολλές απορίες.

Καλή συνέχεια, ας θυμόμαστε πως τα παιδιά μας είναι σαν τα λουλούδια, με κατάλληλη εκπαίδευση μπορεί να ανθίσουν….

Σχετικά με τον συντάκτη

Ειρήνη Παπαδοπούλου
Κοινωνική Λειτουργός με εξειδίκευση στην Ειδική Αγωγή

Αφήστε σχόλιο

ΧΟΡΗΓΟΙ

Επιστροφή στην κορυφή

Συνεχίζοντας να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. Περισσότερες πληροφορίες.

Οι ρυθμίσεις των cookies σε αυτή την ιστοσελίδα έχουν οριστεί σε "αποδοχή cookies" για να σας δώσουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία περιήγησης. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτή την ιστοσελίδα χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις των cookies σας ή κάνετε κλικ στο κουμπί "Κλείσιμο" παρακάτω τότε συναινείτε σε αυτό.

Κλείσιμο