Γιώργος Μακρής, Γιάννης Χαλδαίος, Κώστας Μιχαλόπουλος, Χάρης Περδίκης
Γιώργος Μακρής, Γιάννης Χαλδαίος, Κώστας Μιχαλόπουλος, Χάρης Περδίκης

Έναρξη Σχολής Προπονητών της ΟΣΕΚΑ

Ήταν 8 Φεβρουαρίου, όταν στο περιστύλιο της αίθουσας «Μελίνα Μερκούρη» στο Στάδιο Ειρήνης και Φιλίας, έγινε η έναρξη της Σχολής Προπονητών της ΟΣΕΚΑ. Ένα όραμα που ξεκίνησε επί προεδρίας Χρήστου Καλούδη και ολοκληρώθηκε τώρα, αφού πρώτα έγινε σειρά παρεμβάσεων, ώστε να αλλάξουν κείμενες νομοθετικές διατάξεις.

Σημασία έχει ότι η σχολή προπονητών αποκλειστικά για προπονητές μπάσκετ σε αμαξίδιο, είναι γεγονός. Στη λιτή και απέριττη εκδήλωση μίλησαν ο διευθυντής Αγωνιστικού Αθλητισμού της Γενικής Γραμματείας Αθλητισμού, Βασίλης Κάκκος, το μέλος του Δ.Σ. της ΕΟΚ, Δημήτρης Ευαγγέλου, το μέλος του Δ.Σ. του ΕΣΑΚΕ, Σταύρος Δουβής, ο εκπρόσωπος της Αθλητικής Ομοσπονδίας Ατόμων με Αναπηρίες, Κωνσταντίνος Σιάχος, ο διευθυντής της Σχολής Προπονητών, Θανάσης Στρίγκας και ο πρόεδρος της ΟΣΕΚΑ, Χάρης Περδίκης.

Χαιρετισμούς απέστειλαν ο υφυπουργός Αθλητισμού, Λευτέρης Αυγενάκης, και η πρόεδρος του ΣΕΦ, Χριστίνα Τσιλιγκίρη.

Παραβρέθηκαν στην τελετή έναρξης ο επιχειρησιακός διευθυντής του ΕΣΑΚΕ, Κωνσταντίνος Μουλινός, τα μέλη της Επιτροπής Διοίκησης της Σχολής Προπονητών, Διονυσία Αλεξανδρή και Γρηγόρης Κοντοδήμος, καθώς και οι υποψήφιοι – εισακτέοι στη Σχολή και μελλοντικοί προπονητές: Γιώργος Μακρής, Γιάννης Χαλδαίος και Κώστας Μιχαλόπουλος.

Από το Δ.Σ. της ΟΣΕΚΑ ήταν στην εκδήλωση ο αντιπρόεδρος Θανάσης Βίγλας, ο υπεύθυνος Δημοσίων Σχέσεων και πρώην πρόεδρος της Παραολυμπιακής Επιτροπής, Χρήστος Καλούδης, και ο εκπρόσωπος του Παναθηναϊκού ΑΜΕΑ, Βαγγέλης Παπαλιός.

Κωνσταντίνος Σιάχος, Χάρης Περδίκης, Θανάσης Βίγλας
Κωνσταντίνος Σιάχος, Χάρης Περδίκης, Θανάσης Βίγλας

Οι προπονητές (πρέπει να) είναι πρωταγωνιστές

Η έναρξη μιας σχολής προπονητών είναι από μόνη της πολύ σημαντικό γεγονός. Σηματοδοτεί το ξεκίνημα της εκπαιδευτικής διαδικασίας που έχει απώτερο σκοπό την επιστημονική κατάρτιση εκείνων που καλούνται να συνδημιουργήσουν την επόμενη γενιά αθλητών και αθλητριών σε ένα άθλημα. Οι προπονητές είναι εκείνοι που με ανιδιοτέλεια και μηδαμινά χρηματικά οφέλη -τις περισσότερες φορές- καλούνται να αναλάβουν, να σχεδιάσουν και να πραγματοποιήσουν τη μακρόχρονη και επίπονη διαδικασία ανάπτυξης του αθλητικού ταλέντου, καθώς και τη μεταλαμπάδευση των ολυμπιακών αξιών και της ηθικής και της ακεραιότητας στον αγώνα. Ο ρόλος τους, λοιπόν, δεν είναι απλά σημαντικός· είναι πρωταγωνιστικός. Είναι στην πρώτη γραμμή, ίδιος με εκείνον των αθλητών.

Η σχολή προπονητών Γ΄ Κατηγορίας είναι αυξημένης σημαντικότητας και για την ίδια την ΟΣΕΚΑ, καθώς είναι η πρώτη σχολή προπονητών για την Καλαθοσφαίριση με Αμαξίδιο. Είναι μια ενέργεια-ορόσημο στην ιστορία της ομοσπονδίας, η οποία συνεχίζει την αναπτυξιακή της πορεία και τη διάδοση του αθλήματος, σε έναν πληθυσμό που αντιμετωπίζει χρόνια προβλήματα σε όλους τους τομείς της κοινωνικής δραστηριότητας.

Η ανάπτυξη της Καλαθοσφαίρισης με Αμαξίδιο, αλλά και όλων των ομαδικών αθλημάτων με αμαξίδιο, πρέπει να είναι στρατηγικός στόχος κοινωνικής πολιτικής σε μια χώρα που η πλειονότητα των ατόμων με κινητικά προβλήματα στερούνται ευκαιριών άθλησης, κοινωνικοποίησης μέσα από τον αθλητισμό, ενσωμάτωσης στην παραγωγική διαδικασία.

Το μήνυμα είναι απλό:

Πρέπει να «βγάλουμε» όλα τα αμαξίδια έξω από τα σπίτια.

Ο αθλητισμός μπορεί και πρέπει να είναι το εργαλείο που θα πετύχει -στο βαθμό που του αναλογεί- αυτόν το στόχο.

Τα μαθήματα

Τα μαθήματα της Σχολής Προπονητών Καλαθοσφαίρισης με Αμαξίδιο Γ’ κατηγορίας διακρίνονται σε Γενικά Μαθήματα, τα οποία είναι θεωρητικά μαθήματα, και σε Μαθήματα Ειδίκευσης, τα οποία αποτελούνται από θεωρητικά και πρακτικά μαθήματα. Οι συμμετέχοντες πρέπει να παρακολουθήσουν και να εξεταστούν επιτυχώς σε όλα τα παρακάτω μαθήματα

Τομέας 1 -Γενικά Μαθήματα

  1. Ανατομία – 12 ώρες
  2. Φυσιολογία-12 ώρες
  3. Εργοφυσιολογία-12 ώρες
  4. Φυσικοθεραπεία-12 ώρες
  5. Βιομηχανική – 12 ώρες

Σύνολο 60 ώρες 

Τομέας 2 – Γενικά Μαθήματα

  1. Αθλητική Παιδαγωγική-12 ώρες
  2. Αθλητική Ψυχολογία-12 ώρες
  3. Οργάνωση και Διοίκηση Αθλητισμού-12 ώρες
  4. Κινητική Μάθηση-12 ώρες
  5. Μεθοδολογία Αθλητικής Έρευνας- 12 ώρες

Σύνολο 60 ώρες

Τομέας 3 – Μαθήματα Ειδίκευσης

  1. Γενική Προπονητική 8 ώρες
  2. Ειδική Προπονητική 30 ώρες
  3. Μεθοδολογία Διδασκαλίας 10 ώρεςΕιδικά Θέματα 20 ώρεςΑντιντόπινγκ 5 ώρες
  4. Εθελοντισμός στον Αθλητισμό 5 ώρεςΑθλητική Ακεραιότητα 5 ώρεςΟλυμπιακές Αξίες
  5. Προπονητική Εξάσκηση (Π) 16 ώρες
  6. Τεχνική Ανάλυση (Μ) 30 ώρες
  7. Ομαδική Τακτική (Μ) 30 ώρες
  8. Κανονισμοί Αγώνων (Θ) 6 ώρες

Σύνολο 150 ώρες

Στους Τομείς 1 και 2 περιλαμβάνονται αποκλειστικά θεωρητικά μαθήματα. Στον Τομέα 3 ώρες Στους Τομείς 1 και 2 περιλαμβάνονται αποκλειστικά θεωρητικά μαθήματα. Στον Τομέα 3 περιλαμβάνονται τόσο θεωρητικά όσο και πρακτικά μαθήματα. Πέρα από τα θεωρητικά και πρακτικά μαθήματα, υποχρεωτική είναι και η εκπόνηση διπλωματικής εργασίας, με χρόνο ενασχόλησης που αντιστοιχεί σε 30 διδακτικές ώρες. Το θέμα της διπλωματικής εργασίας θα επικεντρωθεί στα διάφορα μοντέλα ηγεσίας που εφαρμόζει ένας προπονητής στην επικοινωνία του με τους αθλητές (διάδραση, κοουτσάρισμα, ψυχολογική υποστήριξη), ενώ ιδιαίτερη αναφορά θα δοθεί στο μοντέλο της υπηρετικής ηγεσίας (servant leadership), το οποίο βάζει στο επίκεντρο της διαδικασίας τον αθλητή και τις ανάγκες του για επίτευξη, αναγνώριση και αυτοπραγμάτωση. Η Σχολή Προπονητών Γ΄ Κατηγορίας ολοκληρώνεται με τη συμμετοχή των υποψηφίων προπονητών σε καθοδηγούμενη πρακτική άσκηση πενήντα (50) ωρών που περιλαμβάνει: (α) Παρακολούθηση των αγώνων της ομοσπονδίας (ΟΣΕΚΑ), ή αγώνων που έχουν την έγκρισή της, οποιασδήποτε κατηγορίας, πιστοποιημένων από τη διοργανώτρια αρχή (ομοσπονδία – σύλλογος – ευρωπαϊκοί ή άλλοι διεθνείς αγώνες), (β) Παρακολούθηση ή συμμετοχή σε προπονήσεις Εθνικών ή προεθνικών ομάδων της ομοσπονδίας, ή σωματείων της ομοσπονδίας.

Να ευχαριστήσουμε την πολιτική ηγεσία του Υφυπουργείου Αθλητισμού, τους κ. Αυγενάκη και Μαυρωτά, γιατί μέσα από συστηματική προσπάθεια έκαναν πραγματικότητα τη σχολή προπονητών της ΟΣΕΚΑ. Επιπρόσθετα, τον πρύτανη του Πανεπιστήμιου Πελοποννήσου, Αθανάσιο Κατσή, για την ευγενική παραχώρηση της διαδικτυακής εκπαιδευτικής πλατφόρμας του ΠΑΠΕΛ καθώς και τη θέλησή του για εμβάθυνση της συνεργασίας του πανεπιστήμιου και της ΟΣΕΚΑ.

Η συνεργασία με το πανεπιστήμιο είναι στρατηγικής σημασίας για την ομοσπονδία, όπως αποδεικνύεται και με την υπογραφή, πρόσφατα, δύο μνημονίων συνεργασίας.

Χαιρετισμός Λευτέρη Αυγενάκη

«Κυρίες και κύριοι, Σας ευχαριστώ θερμά για την πρόσκλησή σας να παραβρεθώ στην τελετή έναρξης της Σχολής Προπονητών Καλαθοσφαίρισης με Αμαξίδιο. Ο αθλητισμός μας έχει ανάγκη από την ανάδειξη προπονητών που προάγουν το ευ αγωνίζεσθαι. Η σχέση προπονητή – αθλητή είναι αντικείμενο κομβικής σημασίας για την ορθή εκπαίδευση του αθλητή. Δεδομένου του παιδαγωγικού ρόλου που πρεσβεύει ένας προπονητής, είναι απαραίτητο για τη Σχολή σας να αναδεικνύει προσωπικότητες που πρεσβεύουν το αγωνιστικό ήθος, καθώς και να μεταλαμπαδεύει ιδανικά και αξίες όπως: σεβασμός, εκτίμηση στους συναθλητές και αντιπάλους, αλληλεγγύη στο αίσθημα της προσπάθειας, συλλογική πειθαρχία, ομαδικό πνεύμα, τήρηση των κανονισμών του παιχνιδιού. Ειδικότερα σε ένα άθλημα, όπως η Καλαθοσφαίριση με Αμαξίδιο, το αγωνιστικό ήθος επιβάλλεται να συνδυάζεται με την αγωνιστική πειθαρχία. Καθώς μόνο έτσι, η φυσική εξάσκηση, σε συνδυασμό με την παιδαγωγική διάπλαση, μπορούν να οδηγήσουν στην ανάπτυξη ολοκληρωμένων αθλητών και κυρίως προσωπικοτήτων! Εύχομαι σε όλους τους συμμετέχοντες καλή αρχή στο νέο τους έργο, με παραγωγικότητα και πολλές επιτυχίες».

Χαιρετισμός Χριστίνας Τσιλιγκίρη

«Κύριε πρόεδρε, κυρίες και κύριοι, Η έναρξη της σχολής εκπαίδευσης προπονητών της ΟΣΕΚΑ σηματοδοτεί μια μεγάλη καινοτομία και ταυτόχρονα ρήξη με συμπλέγματα του παρελθόντος. Αρκεί κανείς να σκεφτεί ότι πριν από λίγα χρόνια, ακόμα και η σκέψη για τον αθλητισμό ατόμων με αναπηρία αυτομάτως συνδυαζόταν με προβλήματα και αγωνίες. Σήμερα, με άρτιες αθλητικές υποδομές και σημαντικά βήματα στον τομέα αυτό, τα οποία εν πολλοίς οφείλονται στη δραστήρια ομοσπονδία, οι συνάνθρωποί μας έχουν την ευκαιρία να απολαύσουν το πιο απλό, αγνό και καθημερινό αγαθό: τον αθλητισμό! Η σχολή της ΟΣΕΚΑ δίνει την ευκαιρία σε όσους βιώνουν κοινές ανησυχίες με τους λεοντόκαρδους αυτούς αθλητές, να ενισχύσουν τη γνώση τους, αλλά και τις δεξιότητές τους στο τομέα. Γιατί πολύ απλά οι νέοι προπονητές που θα προκύψουν, θα μπορούν να κινούνται ανάλογα με τις ανάγκες του μπάσκετ, αλλά και με τις ανάγκες των αθλητών και ακόμα και τις ιδιαίτερες συνθήκες που δημιουργούνται. Τώρα, ο δικός μας ρόλος, ως διοικήσεων των αθλητικών κέντρων της χώρας, είναι να εξασφαλίσουμε σε αυτές τις ομάδες την υλικοτεχνική υποδομή αλλά και τη διαθεσιμότητα γηπέδων που απαιτούν οι σκληρές και πολύωρες προπονήσεις τους. Με άρτιες υποδομές, ιατρικά τιμ και την προσοχή που χρειάζονται. Στο ΣΕΦ πριν από λίγους μήνες συνδιοργανώσαμε, από κοινού με την ΟΣΕΚΑ, το Πανευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Μπάσκετ με Αμαξίδιο. Μια διοργάνωση που στέφθηκε με επιτυχία και αποτέλεσε διδακτική εμπειρία για όλους. Για το σεβασμό και την εμπιστοσύνη με τα οποία πρέπει να περιβάλλονται τέτοιες διοργανώσεις. Εύχομαι στο μέλλον να έχουμε την ευκαιρία για πολλές ακόμα τέτοιες στιγμές. Με εσάς στη θέση του προπονητή και εμάς ακόμα και ως θεατές τότε στο πλευρό σας!».

ΕΠΙΤΥΧΟΝΤΕΣ ΣΤΗ ΣΧΟΛΗ :

  • ΔΙΜΠΙΤΟΥΖΗΣ Άγγελος
  • ΔΙΜΠΙΤΟΥΖΗΣ Παναγιώτης
  • ΚΡΙΘΗΣ Σπύρος
  • ΚΟΝΤΟΣ Γιώργος
  • ΜΑΚΡΗΣ Γιώργος
  • ΜΙΧΑΛΟΠΟΥΛΟΣ Κώστας
  • ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ Γιώργος
  • ΣΤΥΛΙΑΝΑΚΑΚΗΣ Μανώλης
  • ΣΚΟΡΔΥΛΗΣ Γιώργος
  • ΣΤΑΜΑΤΗΣ Επαμεινώνδας
  • ΤΟΥΛΟΥΠΑΚΗΣ Μανώλης
  • ΧΑΛΔΑΙΟΣ Γιάννης
  • ΧΑΤΖΗΔΑΚΗΣ Μάξιμος

ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ ΤΗΣ ΣΧΟΛΗΣ:

  • ΑΝΩΝΗΣ ΤΡΑΥΛΟΣ: Αθλητική Ψυχολογία, Κινητική Συμπεριφορά, Μεθοδολογία Αθλητικής Έρευνας.
  • ΣΤΕΛΙΟΣ ΚΑΠΡΙΝΗΣ: Αθλητική Παιδαγωγική, Μεθοδολογία Διδασκαλίας.
  • ΓΙΩΡΓΟΣ ΜΟΥΖΟΠΟΥΛΟΣ: Ανατομία, Φυσιολογία.
  • ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ ΠΕΡΡΕΈΑ: Εργοφυσιολογία, Βιομηχανική.
  • ΧΡΗΣΤΟΣ ΤΣΙΓΚΑΝΟΣ: Φυσικοθεραπεία.
  • ΞΕΝΙΑ ΑΡΓΕΙΤΑΚΗ: Διπλωματική Εργασία.
  • ΜΑΡΙΟΣ ΠΑΠΑΛΟΥΚΑΣ: Αντιντόπινγκ.
  • ΜΑΡΙΑ ΜΑΡΙΔΑΚΗ: Εργοφυσιολογία.
  • ΘΑΝΑΣΗΣ ΣΤΡΙΓΚΑΣ: Οργάνωση και Διοίκηση Αθλητισμού, Εθελοντισμός στον Αθλητισμό, Αθλητική Ακεραιότητα.
  • ΟΥΡΑΝΙΑ ΒΡΟΝΤΟΥ: Οργάνωση και Διοίκηση Αθλητισμού.
  • ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΓΑΛΑΝΗΣ: Ειδική Προπονητική, Τεχνική Ανάλυση, Ομαδική Τακτική, Προπονητική Εξάσκηση.
  • ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΔΡΟΥΜΠΑΛΗΣ: Κανονισμοί Αγώνων.
  • ΡΟΪΔΟΥΛΑ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΥ: Ολυμπιακές Αξίες.
  • ΛΕΑΝΔΡΟΣ ΛΕΦΑΚΗΣ: Αντιντόπινγκ.
  • ΒΑΣΙΛΗΣ ΜΗΝΟΥΔΗΣ: Αθλητική Ακεραιότητα

Πηγή: Έντυπο “ALLSTAR BASKET”

Σχετικά με τον συντάκτη

Η μοναδική, πλήρως προσβάσιμη για κάθε χρήστη, διαδραστική, κοινωνική πύλη ενημέρωσης στην Ελλάδα!

Αφήστε σχόλιο

ΧΟΡΗΓΟΙ

Επιστροφή στην κορυφή