Ανάμεσα στα 30 εκατομμύρια αλλοδαπούς, που φιλοξενεί η Ελλάδα ετησίως, περιλαμβάνεται και μια ομάδα περίπου 2.5 εκατομμυρίων, που περνά σχεδόν απαρατήρητη. Προσθέτοντας και την αντίστοιχη ομάδα των Ελλήνων, το νούμερο αυτό ξεπερνά τα 3 εκατομμύρια. Το κοινό τους χαρακτηριστικό; Η δυσκολία ακοής, μικρή ή μεγάλη, σε βαθμό που να δυσχεραίνει την επικοινωνία.
Εκ των πραγμάτων οι κωφοί και οι βαρήκοοι συχνά αντιμετωπίζουν εμπόδια επικοινωνίας στα ταξίδια τους, με αποτέλεσμα να μειώνεται η συνολική απόλαυση που θα μπορούσαν να έχουν από την ταξιδιωτική εμπειρία.
Ευτυχώς τα πράγματα αλλάζουν. Η Ευρωπαϊκή Οδηγία “European Accessibility Act”, που έχει ενσωματωθεί στο Ελληνικό Δίκαιο με τον Ν.4994/2022, επιτάσσει την ισότιμη εξυπηρέτηση των ΑΜΕΑ, καλύπτοντας φυσικά και τους ανθρώπους με δυσκολία ακοής.
Πλατφόρμα Evenly
Η Evenly αποτελεί μια τεχνολογική πλατφόρμα στο cloud, υλοποιημένη πλήρως από ελληνική εταιρία πληροφορικής, για να διευκολύνει την επικοινωνία των κωφών και βαρήκοων μέσω τριμερούς ή διμερούς βιντεοκλήσης, με τη χρήση διερμηνέων νοηματικής γλώσσας και αυτόματου, live υποτιτλισμού.
Η Evenly λειτουργεί τόσο εξ΄ αποστάσεως όσο και δια ζώσης, με εξαιρετικά απλό τρόπο. Η τουριστική επιχείρηση, π.χ. το ξενοδοχείο, το μόνο που χρειάζεται να κάνει είναι να τοποθετήσει ένα link στο website της ή QR codes στα φυσικά σημεία όπου επιθυμεί να παρέχει εξυπηρέτηση, π.χ. στη reception, στα δωμάτια, στο εστιατόριο, στην πισίνα, ή οπουδήποτε αλλού. Ο κωφός ή βαρήκοος χωρίς να κατεβάσει κάποιο mobile application, απλά κλικάρει στο link ή σκανάρει το QR code με το κινητό του κι αμέσως συνδέεται με την υπηρεσία, όπου επιλέγει τον επιθυμητό τρόπο επικοινωνίας, π.χ. χρήση διερμηνέα νοηματικής γλώσσας ή υποτιτλισμό ή ακόμα και τα δυο μαζί.
Με την Evenly, ο επισκέπτης μπορεί να επικοινωνήσει με άνεση και ανεξαρτησία με την τουριστική επιχείρηση, χωρίς να χρησιμοποιεί χειρόγραφα σημειώματα ή να ζητάει την παρέμβαση κάποιου τρίτου, ως ενδιάμεσο. Για οτιδήποτε χρειαστεί οποιαδήποτε στιγμή, είτε εντός είτε και στη βόλτα εκτός του ξενοδοχείου, ξέρει ότι μπορεί με ευκολία να έχει τη βοήθεια που πιθανώς να χρειαστεί.
Προς το παρόν υποστηρίζεται η Ελληνική νοηματική γλώσσα, ενώ πολύ σύντομα θα προστεθούν και άλλες νοηματικές γλώσσες. Αντίθετα, για τον live υποτιτλισμό υποστηρίζεται πολύ μεγάλο πλήθος γλωσσών, άνω των 50.
Η Evenly προσφέρεται ως υπηρεσία μέσω συνδρομής χαμηλού κόστους και δεν απαιτεί καμιά επένδυση σε hardware ή software. Ανάλογα με τις ανάγκες, υπάρχουν διάφορα πακέτα χρόνου χρήσης της υπηρεσίας.
Ο τουριστικός κλάδος, μέσω της Evenly μπορεί να γεφυρώσει το κενό επικοινωνίας, που αντιμετωπίζουν μέχρι και σήμερα οι συνάνθρωποί μας με δυσκολία ακοής. Η Ελλάδα μπορεί πλέον να επεκτείνει την φιλοξενία έμπρακτα προς όλους, χωρίς αποκλεισμούς και διακρίσεις. Και εν κατακλείδι η χώρα μας μπορεί να αποτελέσει τον αναγνωρισμένο φιλικό προορισμό για κωφούς και βαρήκοους, μια υποχρέωση μέχρι σήμερα ανεκπλήρωτη αλλά ταυτόχρονα και μια ευκαιρία ανεκμετάλλευτη.
Πρέπει να σημειωθεί ότι βάσει του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας, σήμερα οι κωφοί και βαρήκοοι ανέρχονται σε 430 εκατομμύρια παγκοσμίως, και μάλιστα με πολύ έντονες αυξητικές τάσεις, καθώς εκτιμάται ότι θα έχουν φτάσει τα 700 εκατομμύρια το 2050. Και έχει έρθει η ώρα να ανταποκριθούμε, κάνοντας χειροπιαστά βήματα συμπερίληψης όλων και να νιώσουμε περήφανοι για αυτό.
Πηγή: money-tourism.gr