Ο Γιάννης Αντετοκούνμπο σε διαφήμιση για την Ελλάδα

Σέβομαι, θαυμάζω και αγαπώ τον Γιάννη Αντετοκούμπο που εξελίχθηκε πλέον σε μεγάλη μορφή του παγκόσμιου μπάσκετ. Συγκινούμαι με τις διακρίσεις του και καμαρώνω όταν τον αποκαλούν Greek freak στα αμερικάνικα γήπεδα. Αλλά να πανηγυρίσω – έτσι όπως με πηχυαίους τίτλους «πανηγύρισαν» εφημερίδες, κανάλια και άλλες ιστοσελίδες για τη «συμφωνία» του να γυρίσει άλλο ένα σποτάκι ως διαφημιστής του Ελληνικού τουρισμού-, συγγνώμη, δεν πανηγυρίζω.

Κυρίως γιατί από τη «συμφωνία» αυτή, ουσιαστικά κερδισμένος βγαίνει ο Yannis. Όχι η Ελλάδα. Φυσικά και χρειάζεται η Ελλάδα προσωπικότητες που διακρίνονται σε παγκόσμιο επίπεδο και να τους «προάγει» σε τουριστικούς πρεσβευτές της χώρας μας. Αλλά τα εκατομμύρια των ξένων επισκεπτών που θα έρθουν και φέτος και του χρόνου για να απολαύσουν διακοπές στην Ελλάδα, έρχονται για την Ελλάδα. Για τα νησιά της, για τη θάλασσά της, για τη φιλοξενία, για τις ομορφιές, τα αξιοθέατα, τα μνημεία, την ιστορία της, Άντε και για τα …φαγητά της. Όχι για τον Yannis.

Εντάξει, βοηθάει ένα διαφημιστικό σποτάκι με ένα σπουδαίο μπασκετμπολίστα που καλεί τον κόσμο να επισκεφτεί την Ελλάδα. Κι αν είχαμε κι άλλους δέκα Αντετοκούμπο, παγκοσμίως γνωστούς, θα βοηθούσε περισσότερο. Η πρωτοβουλία της υπουργού κ. Κουντουρά ήταν αξιέπαινη. Και τα διαφημιστικά σποτάκια που γυρίζονται θα είναι το ίδιο καλά, ίσως και καλύτερα από τα θαυμάσια περυσινά που ο Yannis έκανε το ίδιο πράγμα και τον ευχαριστούμε.

Αλλά είπαμε: Κερδισμένος ουσιαστικά θα είναι ο Yannis. Που μπορεί να έχει συμβόλαιο πολλών εκατομμυρίων δολαρίων για να παίζει μπάσκετ στην Αμερική αλλά ΟΧΙ με την Ελληνική Εθνική ομάδα αλλά η δική του «φάτσα» θα βρίσκεται στα διαφημιστικά σποτάκια που θα κάνουν το γύρο του κόσμου , η δική του μορφή θα περιβάλλεται από το «σκηνικό» του φυσικού πλούτου και την απίστευτη ομορφιά των νησιών, των θαλασσών, των μνημείων της Ελλάδας, η δική του αθλητική ικανότητα θα αποκτά μεγαλύτερη φήμη και διαφημιστική «αξία» . Έτσι λειτουργεί το πράγμα. Κι ας μη μου πει κανείς ότι «δέχτηκε να το κάνει χωρίς αμοιβή»! Μα υπάρχει μεγαλύτερη αμοιβή για έναν επαγγελματία να ανακηρύσσεται «πρεσβευτής» ενός δημοφιλούς τουριστικού προορισμού και τα διαφημιστικά σποτάκια στα οποία θα εμφανίζεται να παίζονται σε εκατομμύρια φίλους του μπάσκετ σ όλο τον κόσμο;

Το διαφημιστικό μάρκετινγκ είναι μια πολύ σπουδαία, σύγχρονη «επιστήμη». Βέβαια για να μετάσχεις στη «διανομή» της πίτας, θα πρέπει να είσαι πολύ καλός και πολύ γνωστός. Έτσι, θ ανέβει η αξία σου. Έτσι θα διπλασιαστούν τα συμβόλαια και τα κέρδη σου. Ο Yannis είναι ΠΟΛΥ καλός. Το απέδειξε από τότε που ξεκίνησε να παίζει μπάσκετ σε παιδικές χαρές στα Σεπόλια, παιδί φτωχής, πολύτεκνης οικογένειας Νιγηριανών γονέων που ήρθε στην Ελλάδα για να βρει μια καλύτερη μοίρα. Ξεχώρισε. Και κάποια στιγμή, «πέταξε» με τα δικά του φτερά. Κι εμείς τον καμαρώνουμε.

Και συγγνώμη που θα το πω και ίσως με επικρίνουν οι διαφημιστές και έμποροι του αθλητικού μάρκετινγκ, η Ελλάδα χρειάζεται Γιάννηδες για να τη διαφημίσουν. Τον ευχαριστούμε που προσπαθεί να προσφέρει στην Ελλάδα που την αγαπάει. Που τραγουδάει τον εθνικό μας ύμνο στα γήπεδα και τις Εθνικές γιορτές. Και που μαζί με τα αδέλφια του ασχολείται με τον «επωφελή ακτιβισμό». Αλλά στη συγκεκριμένη υπόθεση, το αντικείμενο είναι η ίδια η Ελλάδα. Οι Γιάννηδες είναι «προστιθέμενη αξία». Και εκεί που φτάνουν, αυτός ο Γιάννης ή άλλοι «Γιάννηδες», δεν είναι νοητό να σκέφτεται κανείς ότι μόνο η Ελλάδα «χρωστάει». Όλοι τους «χρωστάνε» στην Ελλάδα.

Στην περίπτωση του Γιάννη Αντετοκούμπο, ούτε η ίδια η Ελλάδα δεν έχει καταλάβει πόσο ΜΕΓΑΛΗ τιμή του κάνει που του ζητά να μετάσχει στο διαφημιστικό της σποτάκι.

Σχετικά με τον συντάκτη

Φιλόλογος, Δημοσιογράφος, Συγγραφέας, Πρώην βουλευτής

Αφήστε σχόλιο

ΧΟΡΗΓΟΙ

Επιστροφή στην κορυφή