Εκπαιδευτικός βρίσκεται πλάτη και δείχνει με το δάχτυλό της τη φράση "Ωραία η θεωρία των ίσων ευκαιριών μάθησης, αρκεί να γίνεται πράξη..."

Το Συντονιστικό Αναπληρωτών Αγγλικής Γλώσσας με επιστολή του θέλει να κάνει γνωστό στο ευρύ κοινό το ζήτημα που υπάρχει, εδώ και χρόνια, με τη διδασκαλία της αγγλικής γλώσσας τόσο για τους μαθητές των ειδικών σχολείων, όσο και για τους μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες των τυπικών.

Αναλυτικά…

ΠΑΙΔΙΑ ΕΝΟΣ ΚΑΤΩΤΕΡΟΥ ΘΕΟΥ;

Το Υπουργείο Παιδείας εξαγγέλλει αναβάθμιση της αγγλικής γλώσσας στο δημόσιο σχολείο! Απολύτως λογικό δεδομένου ότι η ικανότητα στην αγγλική γλώσσα, κατέχει τη 2η θέση, αμέσως μετά την ικανότητα στη μητρική γλώσσα και πριν τη λογικό – μαθηματική ικανότητα που βρίσκεται στη 3η θέση, σύμφωνα με το Κοινό Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Αναφοράς που ορίζει τις ικανότητες – δεξιότητες του Ευρωπαίου πολίτη.

Επίσης γίνεται λόγος για την ισότητα των μαθητών και τις ίσες ευκαιρίες εκπαίδευσης. Δυστυχώς όχι για τους μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες καθώς δεν υπάρχει ούτε ένα τμήμα ένταξης πανελλαδικά για τη διδασκαλία της αγγλικής γλώσσας. Παρόλο που υπάρχουν σε πολλά άλλα μαθήματα τμήματα ένταξης, στο μάθημα των αγγλικών, που ας σημειωθεί πως στην αγγλική λόγω της ιδιομορφίας της στην ορθογραφία, οι μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες παρουσιάζουν τις μεγαλύτερες δυσκολίες, φαίνεται πως η δημιουργία τμήματος ένταξης αγγλικής γλώσσας δεν κρίνεται απαραίτητη.

Ειδικά Σχολεία

Παρόμοια κατάσταση σημειώνεται και στα ειδικά σχολεία, όπου οι ανάγκες των μαθητών είναι επιτακτικότερες αλλά η παρουσία των ξενόγλωσσων είναι μηδαμινή. Ως αποτέλεσμα η διδασκαλία των αγγλικών στα ειδικά σχολεία είναι σχεδόν ανύπαρκτη. Θεωρητικά η διδασκαλία της αγγλικής γλώσσας υπάρχει στο αναλυτικό πρόγραμμα σπουδών των ειδικών δημοτικών, στην πράξη όμως λιγότερα από 20 δημοτικά πανελλαδικά έχουν εντάξει τη διδασκαλία της αγγλικής στο ωρολόγιο πρόγραμμά τους. Το γεγονός αυτό αποτυπώθηκε ξεκάθαρα με τους μηδενικούς διορισμούς εκπαιδευτικών αγγλικής ΠΕ06 στη πρωτοβάθμια εκπαίδευση. Είτε το Υπουργείο Παιδείας δεν γνωρίζει είτε δεν ενδιαφέρεται να μάθει τι γίνεται στην Ειδική Εκπαίδευση γιατί διαφορετικά σίγουρα θα μεριμνούσε ώστε να διορθώσει αυτήν την άνιση κατανομή. Φυσικά η κατάσταση δεν είναι καλύτερη στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Το αντίθετο μάλιστα, καθώς στην Α’ Γυμνασίου στα ειδικά Γυμνάσια και Ενιαία Ειδικά Επαγγελματικά Γυμνάσια – Λύκεια, οι μαθητές διδάσκονται το σχολικό εγχειρίδιο “Think Teen” αρχαρίων, το οποίο διδάσκονται και οι μαθητές της Α’ Γυμνασίου της γενικής εκπαίδευσης, οι οποίοι όμως έχουν ήδη διδαχθεί αγγλικά από το δημοτικό (Α’-Β’ δημοτικού 2 ώρες, Γ’-Στ’ 3 ώρες). Επίσης, στα Γυμνάσια Γενικής Εκπαίδευσης διδάσκονται 2 ώρες αγγλικά, ενώ στη πρώτη Γυμνασίου των ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ-Λ (Ενιαίων Ειδικών Επαγγελματικών Γυμνασίων-Λυκείων) μόνο μία.

Εύλογα αναρωτιέται κανείς: είναι δίκαιο από παιδαγωγικής άποψης αυτό για τους μαθητές των Ειδικών σχολείων;

Η απάντηση φυσικά είναι αρνητική. Άραγε ενδιαφέρεται πραγματικά κάποιος; Με θλίψη διαπιστώνει κανείς πως και σε αυτό το ερώτημα η απάντηση είναι αρνητική. Τα πράγματα δυσχεραίνουν ακόμη περισσότερο στην Α’ Λυκείου, καθώς οι μαθητές της Ειδικής Εκπαίδευσης, καλούνται να εξεταστούν στην ίδια ύλη που εξετάζονται οι μαθητές της Γενικής Εκπαίδευσης με θέματα και από την Τράπεζα θεμάτων τα οποία έχουν βαρύτητα 50%.

Καταλήγει κανείς εύλογα στο συμπέρασμα ότι ωραία η θεωρία των ίσων ευκαιριών μάθησης, αρκεί να γίνεται και πράξη. Πρέπει να σκεφτούμε πως διακυβεύεται η ζωή και το μέλλον χιλιάδων μαθητών με ειδικές μαθησιακές και εκπαιδευτικές ανάγκες και αναπηρίες και να αναλάβουμε τις ευθύνες που μας αναλογούν ως κοινωνία τόσο απέναντι στα ίδια τα παιδιά όσο και στις οικογένειες τους που τα υποστηρίζουν.

Συντονιστικό Αναπληρωτών Αγγλικής Γλώσσας

Πηγή: www.nevronas.gr

Σχετικά με τον συντάκτη

Η μοναδική, πλήρως προσβάσιμη για κάθε χρήστη, διαδραστική, κοινωνική πύλη ενημέρωσης στην Ελλάδα!

Αφήστε σχόλιο

ΧΟΡΗΓΟΙ

Επιστροφή στην κορυφή