μαθητές με κατασκευή πληροφορικής

Γιλέκο… οδηγό για τυφλούς κατασκεύασαν οι μαθητές του 1ου ΕΠΑΛ Σταυρούπολης Θεσσαλονίκης. Με τη χρήση ενός smartphone (έξυπνου κινητού τηλεφώνου) και την αμέριστη συμπαράσταση και καθοδήγηση των καθηγητών τους ολοκλήρωσαν και θα παρουσιάσουν το επίτευγμά τους στο 6ο Μαθητικό Συνέδριο Πληροφορικής (8-10 Απριλίου) στο Κέντρο Διάδοσης Επιστημών και Μουσείο Τεχνολογίας «ΝΟΗΣΙΣ».

Το γιλέκο μπορεί να αντικαταστήσει το γνωστό «λευκό μπαστούνι» για την κίνηση των τυφλών.

Το πρότυπο αυτό σύστημα αποτελείται από ένα γιλέκο που περιέχει αισθητήρες υπερήχων (ανίχνευση εμποδίων), μία πλακέτα επεξεργαστή εντολών και ένα smartphone, το οποίο λειτουργεί με την πλατφόρμα Android. Η πλακέτα ελέγχει τους αισθητήρες και διαβιβάζει τις μετρήσεις τους, μέσω Bluetooth στο smartphone, το οποίο αποκωδικοποιεί τις μετρήσεις σε φωνητικά μηνύματα οδηγιών. Σύμφωνα με τον υπεύθυνο καθηγητή Πληροφορικής, Κώστα Σταυρίδη, η εργασία πρόκειται να επεκταθεί του χρόνου σε ακόμη περισσότερες εφαρμογές και εργαλεία βοήθειας για τα άτομα με ειδικές ανάγκες, όπως για παράδειγμα το φωνητικό μενού, την αξιοποίηση χαρτών-GPS και τη διασύνδεση με πληροφοριακά συστήματα όπως του ΟΑΣΘ, ώστε να διευκολύνονται στις μετακινήσεις τους με τα αστικά.

Κατά τη διάρκεια του Συνεδρίου θα παρουσιαστούν καινοτόμες ιδέες, τις οποίες υλοποιούν με τη βοήθεια ψηφιακών τεχνολογιών της Πληροφορικής περίπου 3.000 μαθητές δημοτικού, γυμνασίου και λυκείου από 180 σχολεία της Κεντρικής Μακεδονίας.

Φέτος, για πρώτη φορά θα λάβει μέρος με εργασία του μαθητής του Σχολείου Δεύτερης Ευκαιρίας των φυλακών Διαβατών, αλλά και ομάδα μαθητών από το Ζωγράφειο Λύκειο Κωνσταντινούπολης, που ασχολήθηκε με τον αλγόριθμο Fibonacci. Επίσης, θα διεξαχθούν τρία παράλληλα θεματικά πάρκα: η Roboland, με παρουσίαση ρομποτικών διατάξεων, η Gameland, με παρουσίαση εκπαιδευτικών παιχνιδιών, και τα E-posters, με ηλεκτρονικές παρουσιάσεις εργασιών.

«Φαντομάς»

Ένας 24χρονος, έγκλειστος των φυλακών Διαβατών και μαθητής του πρώτου κύκλου μαθημάτων του Σχολείου Δεύτερης Ευκαιρίας, δημιούργησε το ηλεκτρονικό παιχνίδι «Φαντομάς», με στόχο να χρησιμοποιείται από τους συμμαθητές του στο ΣΔΕ, για να περνούν δημιουργικά την ώρα τους στα διαλείμματα. Ο ήρωας του παιχνιδιού προσπαθεί να βγει από το λαβύρινθο, προσπερνώντας τα εμπόδια που παρουσιάζονται στα επτά επίπεδα του παιχνιδιού. Για την υλοποίηση της εργασίας του, η οποία θα παρουσιαστεί στο συνέδριο από τον υπεύθυνο καθηγητή του, ενώ θα μεταδοθεί ηχογραφημένο μήνυμα του μαθητή, χρησιμοποίησε το διαδικτυακό εργαλείο «scratch».

Μαθητές της Β’ τάξης Πληροφορικής του ΕΠΑΛ Αξιούπολης συμμετείχαν στο πρόγραμμα θαλάσσιας ρομποτικής Hydrobot Ιδρύματος Ευγενίδου, στο πλαίσιο του οποίου κατασκεύασαν ένα υποβρύχιο τη-λεχειριζόμενο όχημα τύπου ROV (Remotely Operated Vehicle). Σύμφωνα με τον επιβλέποντα καθηγητή, Κώστα Δελησταύρου, το όχημα θα χρησιμοποιηθεί για μετρήσεις ποιοτικών χαρακτηριστικών των νερών του ποταμού Αξιού, καθώς και άλλων υγροτόπων της περιοχής, αφού έχει τη δυνατότητα να επιπλέει ή να καταβυθίζεται μέχρι κάποιο βάθος και να μετρά τη φωτεινότητα, την πίεση, το βάθος και τη θερμοκρασία του νερού. Το υδρομπότ περιλαμβάνει μικροελεγκτή με αισθητήρες και σύστημα καταγραφής δεδομένων. Έχει επίσης τη δυνατότητα να συλλέγει φωτογραφίες και βίντεο. Οι μετρήσεις θα αποτελέσουν συνεισφορά για την ενημέρωση της σχετικής βάσης δεδομένων που διατηρεί το ίδρυμα στα πλαίσια του προγράμματος.

Πηγή: Εφημερίδα «Ελεύθερος τύπος»

Σχετικά με τον συντάκτη

Η μοναδική, πλήρως προσβάσιμη για κάθε χρήστη, διαδραστική, κοινωνική πύλη ενημέρωσης στην Ελλάδα!

Αφήστε σχόλιο

ΧΟΡΗΓΟΙ

Επιστροφή στην κορυφή