Άνδρας κάθεται σε γραφείο. Φαίνονται μόνο τα χέρια του, όπου σφραγίζει έγγραφα. Πάνω στο γραφείο υπάρχει λαπτοπ, τηλεφωνική συσκευή, σφραγίδες και έγγραφα.

Αλλάζουν ημερομηνίες και ονόματα οφειλετών για να μην κηρυχθούν άκυρες οι διαδικασίες

Μία νέα «φάμπρικα» με πλαστογραφίες για πλειστηριασμούς δείχνει να ξετυλίγεται καθώς όπως προκύπτει από σχετικές καταγγελίες εισπρακτικές εταιρείες, οι λεγόμενες servicers, καταφεύγουν σε διάφορες μεθοδεύσεις με παράνομες αλλαγές ημερομηνιών επίδοσης διαταγών, ακόμη και με σβήσιμο με… μπλάνκο του αρχικού ονόματος οφειλέτη σε σχετική επίδοση και την αναγραφή νέου.

Αυτό αποκαλύφθηκε στην εκπομπή «Ώρα Ελλάδος» του OPEN με αφορμή σχετικές υποθέσεις με πλειστηριασμούς σε Ρόδο και Κάλυμνο, την ώρα που από το ΕΚΠΟΙΖΩ περιγράφονται με μελανά χρώματα οι πιέσεις που ασκούνται παρανόμως σε οφειλέτες.

Η πρώτη υπόθεση, που καταγράφεται, αφορά μήνυση που έγινε στη Ρόδο από ιδιοκτήτες ακινήτου οι οποίοι λένε ότι πλαστογραφήθηκε το δικαστικό έγγραφο, το έγγραφο της επίδοσης προκειμένου να γίνει πλειστηριασμός και ειδικότερα πλαστογραφήθηκε ημερομηνία γιατί τον Αύγουστο δεν μπορεί να γίνει επίδοση. Για να μην κηρυχθεί άκυρη η διαδικασία έγινε αλλαγή ημερομηνίας.

«Αν ο οφειλέτης έχει στα χέρια του ίδιο αριθμό επίδοσης με δύο διαφορετικές ημερομηνίες, τότε κάποιοι έχουν πολύ σοβαρό πρόβλημα ήδη» σημείωσε ο δικαστικός επιμελητής, Κωνσταντίνος Μπούλιας.

Πλαστογραφίες για πλειστηριασμούς: Οι ποινικές ευθύνες και οι κίνδυνοι για οφειλέτες και δικαστικούς επιμελητές

«Τον Αύγουστο απαγορεύονται οι διαταγές πληρωμής. Αν λοιπόν κοινοποιήθηκε τον Αύγουστο και εκ των υστέρων το εντόπισαν και πλαστογράφησαν την ημερομηνία, αλλά το νούμερο επίδοσης παραμένει, τότε σας το λέω ξανά ότι κάποιοι ήδη έχουν πολύ σοβαρό πρόβλημα» ανέφερε ο κ. Μπούλιας για την περίπτωση της Ρόδου.

Στη δική του περίπτωση για μία υπόθεση στην Κάλυμνο κινδύνευσε να βρεθεί άσχημα μπλεγμένος. «Στα πλαίσια των καθηκόντων μου πέρσι τον Σεπτέμβριο δέχθηκε ένα τηλεφώνημα από συνεργάτη μεγάλης δικηγορικής εταιρείας, ο οποίος μου είπε ότι έχω κάνει λάθος σε μία έκθεση επίδοσής μου και θα έπρεπε άμεσα να τη διορθώσω και να τη στείλω. Πρέπει να μου στείλετε πίσω την έκθεση επίδοσης, να το δω, να το τσεκάρω και να το φτιάξω» ανέφερε

Ο δικηγόρος που επικοινώνησε μαζί του είπε εντάξει, οπότε και έδωσε το email του. Ωστόσο, λίγη ώρα μετά βρέθηκε προ εκπλήξεως όταν όπως λέει «μετά από λίγο χτύπησε το τηλέφωνο όπου βγήκε μία άλλη κυρία, η οποία με έντονο ύφος, με πλήρη απαξίωση στο πρόσωπό μου και απειλητικό ύφος, μου είπε ούτε λίγο, ούτε πολύ ότι το κάνω επίτηδες, ότι εγώ το έχω κάνει αυτό γιατί γνώριζε πως έχω κινήσει ήδη νομικές ενέργειες για μία από τις δύο εταιρείες, που έχω μηνύσει στο παρελθόν και ότι θα έπρεπε να προσέχω».

Ο ίδιος τότε σημειώνει πως «κατάλαβα ότι το πράγμα δεν ήταν κάτι απλό και διαδικαστικό, γιατί κάποιες φορές συμβαίνει, γίνεται αυτό να γίνει κάποιο λάθος στην ταχύτητα, αλλά ήταν κάτι πιο σοβαρό και τους ξεκαθάρισα ότι δεν υπήρχε περίπτωση να φτιάξω δικόγραφο και να σφραγίσω εάν δεν έβλεπα το πρωτότυπο.

Μου είπε ότι το χαρτί αυτό ήταν ήδη στα γραφεία του δικαστή, ο οποίος είχε διατάξει να στείλω αντίγραφο της δικιάς μου έκθεσης επίδοσης για να προχωρήσει στην έκδοση διαταγής πληρωμής».

Πλαστογραφίες για πλειστηριασμούς: Το όνομα του οφειλέτη στην αρχική επίδοση είχε σβηστεί με… μπλάνκο

«Ξεκαθαρίζοντας ότι δεν υπάρχει περίπτωση εγώ να φτιάξω τέτοιο δικόγραφο αν δεν έρθει το πρωτότυπο πίσω, μετά από λίγο στάθηκα τυχερός γιατί ο δικηγόρος ο πρώτος που είχε πάρει τηλέφωνο, μου έστειλε σε email αντίγραφο της έκθεσης της πρώτης επίδοσής μου και εκεί αντιλήφθηκα ότι στο όνομα του οφειλέτη ήταν σβησμένο με μπλάνκο και είχε άλλο όνομα» υπογράμμισε ο κ. Μπούλιας και όπως πρόσθεσε όταν τους το είπε εξαφανίστηκαν.

Οι λόγοι κατά τον ίδιο ήταν αρχικά η επίσπευση των διαδικασιών. «Πρώτον ήθελαν να επισπεύσουν τις διαδικασίες, γιατί επίδοση είχε γίνει τον Γενάρη και με πήραν τηλέφωνο τον Οκτώβριο. Θέλανε λοιπόν να επισπεύσουν τις διαδικασίες και υποψιάζομαι εκ των υστέρων ότι είχαν και πλάνο, ήθελαν να με εμπλέξουν και εμένα γιατί είμαι ήδη με κάποια από τις εταιρείες σε ποινικές διαδικασίες σε servicers» τόνισε.

Για εγκληματική ενέργεια έκανε λόγο ο δικηγόρος Γ. Νικολακόπουλος, επισημαίνοντας πως ο δικαστικός επιμελητής «θα βρισκόταν κατηγορούμενος, θα έχανε τη δουλειά του και θα κινδύνευε να πάει φυλακή». Προφανώς, όπως είπε, η έκδοση έγινε σε λάθος όνομα και θέλησαν να διορθώσουν για να καλυφθεί το κενό.

Π. Καλαποθαράκου, πρόεδρος ΕΚΠΟΙΖΩ: «Απειλούν άτομα τα οποία βρίσκονται σε απόλυτη αδυναμία και όχι μόνο σε αδυναμία αλλά ΑμΕΑ»

Για τις δεκάδες καταγγελίες που δέχονται για τις εταιρείες ενημέρωσης πελατών, οι οποίες είναι σε μεγάλο βαθμό οι servicers πλέον, μίλησε η Παναγιώτα Καλαποθαράκου Πρόεδρος Ε.Κ.ΠΟΙ.ΖΩ.

«Πέραν από τις εταιρείες που έχουν δηλωθεί στο μητρώο, είναι και οι servicers, οι οποίοι δεν εφαρμόζουν το νόμο. Μπορεί να είναι ατελής ο νόμος, αλλά δεν έχει σημασία. Δεν εφαρμόζουν ούτε τις υφιστάμενες διατάξεις, δηλαδή να ενοχλούν μία φορά ανά δύο ημέρες, όχι τα Σαββατοκύριακα, τις ώρες που προβλέπει η νομοθεσία, να μιλούν ευγενικά, να μιλούν μόνο στον οφειλέτη και όχι σε τρίτα πρόσωπα» σημείωσε.

«Παραβιάζουν το νόμο. Ασκούν απειλές, πιέσεις στους καταναλωτές, πράγμα που δεν επιτρέπεται. Θα πρέπει να ηχογραφούν τις συνομιλίες και να είναι διαθέσιμες αυτές, να μιλούν με ευγενικό τρόπο κ.λπ.» είπε ενώ σχολιάζοντας τα πρόστιμα που πρόσφατα επιβλήθηκαν σε εισπρακτικές τόνισε: «Είναι σταγόνα στον ωκεανό τα πρόστιμα αυτά, σε σχέση με τα κέρδη τα οποία αποκομίζουν οι εταιρείες αυτές. Άρα θεωρώ ότι σωστό είναι που επιβλήθηκαν πρόστιμα, να μην το ακυρώνουμε, όμως θα πρέπει να εισπράττονται τα πρόστιμα αυτά και σε περίπτωση που επαναλαμβάνουν, είναι σε υποτροπή δηλαδή οι εταιρείες θα πρέπει να τους αφαιρείται η άδεια».

Οφειλέτες απειλούν με αυτοκτονία

«Απειλούν άτομα τα οποία βρίσκονται σε απόλυτη αδυναμία και όχι μόνο σε αδυναμία αλλά ΑμΕΑ τα οποία πανικόβλητα παίρνουν στην ΕΚΠΟΙΖΩ και λένε ότι θα πέσω από το παράθυρο, θα αυτοκτονήσω. Έχουμε τέτοιες περιπτώσεις που οι άνθρωποι ασφυκτιούν, τους δημιουργούν τέτοια πίεση και δεν μπορούν να διαχειριστούν το πρόβλημά τους λόγω της κατάστασης στην οποία βρίσκονται και φτάνουν μέχρι σε τέτοια σημεία» είπε η κυρία Καλαποθαράκου.

«Για να καταφέρουν να πάρουν λεφτά από ανθρώπους που βρίσκονται σε απόλυτη αδυναμία, θα πρέπει να ασκήσουν πίεση. Άρα η κατεύθυνση που έχουν δώσει στους υπαλλήλους τους είναι αυτή. Πιέστε, εξυβρίστε» πρόσθεσε, χαρακτηρίζοντας τον νέο νόμο ως «ένας ακόμη τραπεζοκεντρικός νόμος και όχι ανθρωποκεντρικός χωρίς καμία προστασία της κύριας κατοικίας, χωρίς καμία επιβράβευση των συνεπών δανειοληπτών και με εξωδικαστικό μηχανισμό, ο οποίος πάλι θα αποτύχει».

Ένα από τα θετικά σημεία του νόμου είναι ότι βελτιώνονται τα ζητήματα επικοινωνίας με τα funds το οποίο αυτό είναι αυτονόητο. «Θα έπρεπε να υπάρχει και όχι να θεσπίζεται με νόμο» κατέληξε.

Πηγή: www.dikastiko.gr

Σχετικά με τον συντάκτη

Η μοναδική, πλήρως προσβάσιμη για κάθε χρήστη, διαδραστική, κοινωνική πύλη ενημέρωσης στην Ελλάδα!

Αφήστε σχόλιο

ΧΟΡΗΓΟΙ

Επιστροφή στην κορυφή