η λέξη dyslexia γραμμένη σε μαύρο πίνακα με κιμωλία

Σήμερα, θα συζητήσουμε για ενήλικες και δυσλεξία.

Θα προσπαθήσουμε να απαντήσουμε σε κάποιες βασικές ερωτήσεις.

⇒ Η δυσλεξία συνεχίζει και στην ενήλικη ζωή;

Σαφέστατα, δεν παίρνεις χάπι και τελειώνει η δυσλεξία. Συνεχίζει και στην ενήλικη ζωή αλλά κάποιος μπορεί να ζει λειτουργικά και ευτυχισμένος, ειδικά αν έχει δεχτεί παρέμβαση στην σχολική ζωή όπου έχει μάθει μέσα από την εκπαίδευση στρατηγικές διαχείρισης.

⇒ Μπορεί ένας ενήλικας να έχει δυσλεξία και να μην το ξέρει;

Φυσικά, η διάγνωση είναι ένα πολύ ευαίσθητο και δύσκολο κομμάτι. Ένας ενήλικας λοιπόν, για διάφορους λόγους μπορεί να έχει δυσλεξία αλλά να μην το έχει μάθει ποτέ.
Το παραπάνω σίγουρα δυσκολεύει το άτομο, αφού πολλές φορές έχει μια αυθαίρετη γνώμη για τον εαυτό του και τις δυνατότητες του με αποτέλεσμα να θεωρεί πολλές φορές πως είναι “άχρηστος” και “ανίκανος¨.

⇒ Ποια συμπτώματα υπάρχουν στην ενήλικη ζωή;

Δυσκολίες στον προσανατολισμό: Πολλές φορές αυτά τα άτομα, μπερδεύουν το αριστερό-δεξί, τους μήνες και δεν μπορούν εύκολα να διαβάσουν χάρτη.
Δυσκολίες στην συγκέντρωση και στην οργάνωση: Πολλές φορές οι ενήλικες που έχουν δυσλεξία δεν μπορούν να συγκεντρωθούν και ειδικά στην παράλληλη δράση (Πχ: Γράφω και ακούω ταυτόχρονα). Επιπλέον όταν υπάρχει φασαρία σε ένα χρόνο δεν μπορούν να περατώσουν την εργασία τους. Τέλος, δεν μπορούν να οργανώνουν εύκολα τις μέρες τους με αποτέλεσμα να αφήνουν άπειρες εκκρεμότητες.

Δυσκολίες στην ανάγνωση και στην κατανόηση: Πολλά ενήλικα άτομα χάνουν την σειρά τους όταν διαβάζουν, ξαναγυρίζουν πολλές φορές πίσω για να κατανοήσουν καλύτερα, για αυτό προτιμούν να απέχουν από λογοτεχνικές αναγνώσεις.

Δυσκολία στο γραπτό λόγο: Πολλές φορές αυτά τα άτομα δεν μπορούν να συντάσσουν ορθά προτάσεις και κάνουν αρκετά θεματικά και καταληκτικά λάθη.
Δυσκολίες στην μνήμη: Δυσκολίες να θυμούνται ονόματα, αριθμούς τηλεφώνων, ημερομηνίες, οδούς.

⇒ Πως είναι η ψυχολογία αυτών των ατόμων; 

Τα ενήλικα άτομα με δυσλεξία πολλές φορές παρουσιάζουν χαμηλή αυτοπεποίθηση καθώς και ματαίωση αφού μπορεί να βιώνουν έντονα την αποτυχία στην καθημερινότητα τους και στο εργασιακό τους περιβάλλον.

⇒ Εάν υπάρχει παρέμβαση που θα εστιάσει;

Η παρέμβαση εάν υπάρχει είναι καλό να εστιάσει στο “ΕΔΩ ΚΑΙ ΤΩΡΑ” . Να ακούσουμε τον ενήλικα και να διαπιστώσουμε τις ανάγκες του, μέσα από αυτόν.

Ας θυμόμαστε πάντα πως καθένας από εμάς είναι μοναδικός και διαφορετικός.

Πηγή όσο αφορά τα συμπτώματα: dikepsy.gr

Διαβάστε επίσης:

Μαθησιακές Δυσκολίες στην πρώτη σχολική ηλικία

Σχετικά με τον συντάκτη

Ειρήνη Παπαδοπούλου
Κοινωνική Λειτουργός με εξειδίκευση στην Ειδική Αγωγή

Αφήστε σχόλιο

ΧΟΡΗΓΟΙ

Επιστροφή στην κορυφή