Χαρτοκιβώτιο που απέξω γράφει "black friday sale"

Μεγάλες εκπτώσεις στις τιμές των προϊόντων;

Οι τιμές αυτών των προϊόντων ποιες ήταν πριν δεκαπέντε ημέρες; Συμβαδίζουν με τις σημερινές τιμές προ των εκπτώσεων; Μήπως τις τελευταίες ημέρες ανεβαίνουν “αθόρυβα” οι τιμές για να είναι εντυπωσιακότερες οι “εκπτώσεις” σε συγκεκριμένα προϊόντα; Γιατί οι εκπτώσεις γίνονται σε συγκεκριμένα προϊόντα και όχι σε όλα;

Είναι μόνο εκπτώσεις τιμών ή και ποιότητας; Ένα ακόμα μεγάλο θέμα σε καταστάσεις τέτοιας ξενόφερτης μόδας, κατά τη γνώμη μου το μεγαλύτερο, είναι γιατί όλο τον υπόλοιπο χρόνο οι εταιρείες αυτές έχουν υπερβολικό επί τοις εκατό κέρδος;

Γιατί περιμένουν μια μέρα το χρόνο να κάνουν “μεγάλες” εκπτώσεις και δεν μειώνουν λίγο το τεράστιο κέρδος τους γενικά;

Το σύστημα τους είναι δοκιμασμένο εδώ και πολλά χρόνια, με θετικά αποτελέσματα γι’ αυτούς. Το θέμα τους είναι να σε βάλουν στο κατάστημα με τις οποίες εκπτώσεις σε τεράστια γράμματα. Το προϊόν που αγοράζουμε σε τέτοιες μέρες ήμαστε σίγουροι ότι περιλαμβάνει όλο το πακέτο που είχε και πριν; (π. χ. ένα pc έχει μέσα στην τιμή τα Windows με τις άδειες χρήσης τους;). Ή αυτά τώρα πρέπει να τα πληρώσεις ξεχωριστά; Μετά αφού σου πουλήσουν τους “κράχτες”, θα προσπαθήσουν να σου “φορτώσουν” ότι μπορούν σε παρελκόμενα. Μετά υπάρχει μια ερώτηση – υποχρέωση : “δεν θα ασφαλίσετε το προϊόν”; Έχει δει κανείς τις τιμές των ασφαλίστρων; Ξέρουμε πόσο καθαρό κέρδος έχουν οι εταιρείες αυτές από αυτή την “υπηρεσία”;

Και τέλος έρχεται η ώρα του τελευταίου όπλου τους. Η αποστολή των προϊόντων που αγόρασες. Μπορεί να αγοράσεις κάτι σε συμφέρουσα τιμή και με μικρά γράμματα θα δεις στο ταμείο ότι η αποστολή τους χρεώνεται ξεχωριστά . Επίσης ξεκάθαρο κέρδος.

Πόσοι από εμάς όταν πάνε στο ταμείο θα κάνουν πίσω αν μας ζητήσουν “κάτι” παραπάνω, ένα ποσό μικρό σχετικά αλλά περιττό;

Τα παρελκόμενα που λέω είναι αυτά που φέρνουν ελαχιστοποίηση της “ζημιάς” τους.

Θυμάμαι ένα ανέκδοτο πολύ γνωστό και παλιό. Είναι λίγο σόκιν αλλά θα προσπαθήσω να το αναφέρω “κομψά”. Ερώτηση : που έχει το “μόριο” του ο αστακός; Απάντηση : στο λογαριασμό.

Πρέπει να είμαστε υποψιασμένοι για το τι συμβαίνει τέτοιες μέρες. Κανείς δεν χαρίζει τίποτα σε κανένα.

Ας κοιτάξουμε πίσω από την κουρτίνα πριν αγοράσουμε. Να ενημερωθούμε καλά πριν αποφασίσουμε. Μην βρεθούμε προ εκπλήξεως κάποιου “Ζόνγκ”.
Μετά την απομάκρυνση από το ταμείο….. είναι πια αργά για δάκρυα.

Φυσικά όλα αυτά δεν γίνονται σε όλες τις επιχειρήσεις μικρές ή μεγάλες. Απλά προσέχουμε για να έχουμε χωρίς να γινόμαστε θύματα κάποιας υπερβολικής καχυποψίας.

Εις το επανιδείν.

Διαβάστε επίσης:

Καταναλωτική Συνείδηση: αγοράζω ελληνικά

Διαφήμιση η τέχνη της απάτης

Σχετικά με τον συντάκτη

Διονύσης Νίτσας
Μέλος Δ.Σ. Συλλόγου ΑμεΑ Ιλίου

Αφήστε σχόλιο

ΧΟΡΗΓΟΙ

Επιστροφή στην κορυφή