αγγλικά γράμματα διάσπαρτα και τίτλος άρθρου

Καλησπέρα, σήμερα επιστρέφω με ένα αυτοσχέδιο επιτραπέζιο για τη φωνολογική επίγνωση.

Τι είναι όμως η φωνολογική επίγνωση;

Η φωνολογική επίγνωση είναι η ικανότητα του παιδιού να αναγνωρίζει  ήχους-γράμματα φθόγγους που αποτελείται μια λέξη, τόσο προφορικά όσο και γραπτά.

Αυτοσχέδιο επιτραπέζιο για τη φωνολογική επίγνωση

ΠΑ ΤΑ ΚΕ ΛΑ ΣΑ ΛΟ
ΧΑ ΦΕ ΚΕΡΔΙΣΕΣ ΑΥΤΟΚΟΛΛΗΤΟ ΒΟ ΓΙ ΨΙ
ΣΥΝΕΧΙΣΕ ΜΗ ΝΟ ΞΙ ΖΑ ΡΑ
ΤΙ ΘΑ ΚΑΝΟΥΜΕ ΜΕΤΑ;; ΣΗ ΚΟ ΡΕ ΧΟ ΤΕΛΟΣ

Πως παίζουμε;

Άτομα: Από 2 και άνω

Hλικίες που απευθύνεται:  Στην πρώτη σχολική ηλικία. (Α-Β Δημοτικού)

Υλικά που χρειάζεστε: Ζάρι και πιόνια (Εάν δεν έχουμε πιόνια, μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε ξυλάκια, τουβλάκια και ότι άλλο θέλουμε!)

Κανόνες παιχνιδιού: Ρίχνουμε το ζάρι και ανάλογα με το αριθμό που θα φέρουμε διαβάζουμε τη συλλαβή. Επιπρόσθετα μπορούμε να το παίξουμε και με διαφορετικό τρόπο, όπου το παιδί ανάλογα με τη συλλαβή που θα φέρει θα πει μια λέξη που αρχίζει ή τελειώνει από αυτήν.

Καθ όλη τη διάρκεια του παιχνιδιού ενθαρρύνουμε το παιδί ότι μπορεί να τα καταφέρει!

Άλλες δραστηριότητες που μπορούμε να αναπτύξουμε τη φωνολογική επίγνωση

Εκτός από το επιτραπέζιο, υπάρχουν και άλλες δραστηριότητες που μπορούν να αναπτύξουν την φωνολογική επίγνωση.

Σε παλιότερο άρθρο είχαμε αναπτύξει τις εξής μεθόδους:

  • Παλαμάκια. Πείτε στο παιδί μια λέξη και πείτε του να σας βρει πόσες συλλαβές έχει. Ξεκινάμε με δισύλλαβες λέξεις και στη συνέχεια αυξάνουμε το επίπεδο συλλαβών.
  • Ξεφυλλίστε μαζί με το παιδί σας βιβλία και περιοδικά ώστε να έρθει σε επαφή με γράμματα και λέξεις.
  • Ακούστε παιδικά τραγούδια μαζί με τα παιδιά και πείτε του ποιηματάκια. Έρευνες, έχουν δείξει ότι τα παιδιά που από την ηλικία των 3 ετών ακούν παιδικά τραγούδια,  έχουν καλύτερες επιδόσεις στη  φωνολογική επίγνωση και μια πιο επιτυχημένη εκμάθηση γραφής και ανάγνωσης.
  • Κυνήγι χαμένου θησαυρού. Κρύψετε γράμματα μέσα στο σπίτι και πείτε στο παιδί  αρχικά να τα ανακαλύψει και στη συνέχεια να σας τα γράψει με ένα χρωματιστό μαρκαδόρο σε έναν ασπροπίνακα ή σε μεγάλες κόλλες Α4 με διαφορετικούς μαρκαδόρους.
  • Δώστε στο παιδί να πλάθει με την πλαστελίνη γράμματα, και σε ένα επόμενο στάδιο βάλτε του να δημιουργήσει συλλαβές και ύστερα λέξη.

Να θυμάστε πως μέσα από το παιχνίδι εμπεδώνονται  μαθησιακές δεξιότητες και θα πρέπει “εμείς οι σημαντικοί άλλοι” να μην βιαζόμαστε να τα καταφέρει το παιδί.  Να του δίνουμε χρόνο και χώρο.

Σχετικά με τον συντάκτη

Κοινωνική Λειτουργός με εξειδίκευση στην Ειδική Αγωγή

Αφήστε σχόλιο

ΧΟΡΗΓΟΙ

Επιστροφή στην κορυφή