ο Κωνσταντίνος έχοντας το μαρκαδόρο στο πόδι ανάμεσα στα δάχτυλα ζωγραφίζει σε χαρτί
του Χριστόφορου Σεμεργέλη

Ένας 9χρονος μαθητής του Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Αγριάς, ο οποίος υπέστη εγκεφαλική παράλυση κατά τον τοκετό, συγκλονίζει με τα αποθέματα ψυχικής δύναμης που διαθέτει. Ο Κωνσταντίνος Περδίου από τον Κισσό, ο οποίος για τις μετακινήσεις του χρησιμοποιεί αναπηρικό αμαξίδιο, εδώ και δύο χρόνια γράφει και ζωγραφίζει με το πόδι, χάρη στην ενθάρρυνση των δασκάλων του. Η μητέρα του παιδιού, κ. Βικτώρια Χαρανά, μίλησε για τη μεγάλη «κατάκτηση» του μικρού Κωνσταντίνου, ο οποίος αποδεικνύει στην πράξη ότι η πάθησή του δεν μπορεί να τον εμποδίσει να κρατήσει μολύβια και πινέλα.

Πριν από 9 χρόνια, μία επιπλοκή στον τοκετό της Βολιώτισσας μητέρας, αποδείχθηκε καθοριστική για τη βλάβη στον εγκέφαλο του τρίτου κατά σειρά παιδιού της (ο Κωνσταντίνος είναι ο «βενιαμίν» της οικογένειας Περδίου, αφού έχει άλλες δύο αδελφές 15 και 16 χρόνων αντίστοιχα). «Πάνω στη γέννα συνέβη, καθώς σταμάτησε να οξυγονώνεται ο εγκέφαλός του», θυμήθηκε η κ. Χαρανά, η οποία έπειτα ανέφερε ότι ο γιος της κάνει καθημερινά το δρομολόγιο Κισσός – Αγριά, για να παρακολουθεί απρόσκοπτα τα μαθήματά του στο Ειδικό Σχολείο (μισθώνεται ταξί από την Περιφέρεια Θεσσαλίας). Μάλιστα, τα δύο πρώτα χρόνια τον συνόδευε η ίδια, αλλά πλέον πηγαινοέρχεται μόνος του, αφού χάρη στη βοήθεια που λαμβάνει, έχει κατορθώσει να ακολουθεί έναν πιο ανεξάρτητο τρόπο ζωής.

Σε κάθε περίπτωση πάντως, η πάθηση της σπαστικής τετραπληγίας δεν εμποδίζει τον μαθητή του Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Αγριάς να είναι δημιουργικός, εκπλήσσοντας ευχάριστα, τόσο τους δασκάλους του και τον διευθυντή της μονάδας Απόστολο Μιχαλόπουλο, όσο και το οικογενειακό περιβάλλον του.

Και το γεγονός ότι χρησιμοποιεί τα πόδια του για βραχίονες, λόγω της αδυναμίας των άνω άκρων, είναι μία κατάκτηση που αφήνει απόλυτα ικανοποιημένους όλους όσοι εμπλέκονται με τη θεραπεία του. «Έχουν περάσει δύο χρόνια από τότε που ξεκίνησε να απασχολείται κατ’ αυτόν τον τρόπο. Όσο περνάει ο καιρός δείχνει βελτίωση και πέρα από τη δεξιότητα που κατακτά, είναι η ψυχική δύναμη που βγάζει προς τα έξω. Θυμάμαι ακόμη τη χαρά και τον ενθουσιασμό που νιώσαμε, όταν οι δάσκαλοί του μάς ενημέρωσαν για πρώτη φορά πως ζωγράφισε με το πόδι. Πλέον τον ρωτάμε ποιο χρώμα θέλει, μας το υποδεικνύει και αφού τον βοηθήσουμε να βουτήξει το πινέλο στο χρώμα, έπειτα αναλαμβάνει εκείνος δράση. Απολαμβάνει ό,τι κάνει, πραγματικά από τη χαρά του χοροπηδάει στο καρότσι. Είναι σαν να κατακτάει κάτι που μέχρι πρότινος του φαινόταν ακατόρθωτο. Τα μάτια του πετούν… σπινθήρες», εξομολογήθηκε συγκινημένη η κ. Χαρανά.

Πλην της ζωγραφικής, τις θεραπευτικές δραστηριότητες του Κωνσταντίνου Περδίου συμπληρώνουν η κολύμβηση και η ιππασία. «Κάνει θεραπευτική ιππασία στο Κέντρο Ιππασίας Σέσκλου, ενώ πηγαίνει και στο κολυμβητήριο. Ενθουσιάζεται με καθετί που κάνει», κατέληξε η μητέρα του Κωνσταντίνου, η οποία κλείνοντας ευχαρίστησε το προσωπικό του Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Αγριάς για την αμέριστη συμπαράσταση στον Κωνσταντίνο.

Ο Κωνσταντίνος με τη μητέρα του Βικτώρια Χαρανά

Πηγή: Εφημερίδα “Θεσσαλία”

Διαβάστε επίσης: 

Η κολύμβηση σε παιδιά με αναπηρίες – Το παράδειγμα του Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Αγριάς

Σχετικά με τον συντάκτη

Η μοναδική, πλήρως προσβάσιμη για κάθε χρήστη, διαδραστική, κοινωνική πύλη ενημέρωσης στην Ελλάδα!

Αφήστε σχόλιο

ΧΟΡΗΓΟΙ

Επιστροφή στην κορυφή